سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به اشتغال روستایی و کاهش مهاجرت دارد

معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس شاخص های موجود در تامین اعتبارات، دولت دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال روستایی و کاهش مهاجرت دارد. به گزارش خبرآنلاین ، محمد امید  در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: استان قم در جذب منابع در زمینه اشتغال روستایی پیشتاز بوده است. معاون […]

معاون رئیس جمهور گفت: بر اساس شاخص های موجود در تامین اعتبارات، دولت دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال روستایی و کاهش مهاجرت دارد.
به گزارش خبرآنلاین ، محمد امید  در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: استان قم در جذب منابع در زمینه اشتغال روستایی پیشتاز بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: بر اساس شاخص های موجود در تامین اعتبارات، دولت دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال روستایی و کاهش مهاجرت دارد.

وی اضافه کرد: حمایت از روستائیان نقش مهمی در تولید دارد؛ از این رو برنامه ها باید در مناطق محروم و روستایی با جدیت دنبال شود.

امید بیان کرد: اهتمام استاندار قم در زمینه پیگیری وضعیت اشتغال، قابل تقدیر است و ما امیدواریم نتایج خوبی از این پیگیری ها و مصوبات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تحولات خوبی در حوزه اشتغال و تولید روستایی ایجاد شد و امکانات زیادی به بخش های روستایی تعلق گرفت؛ به طوری که بر اساس آمار معتبر جهانی، کشور حتی در برخی از زیرساختهای روستایی، افراط نیز داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که ۹۳ درصد به آب آشامیدنی، ۸۵ درصد راه آسفالت و ۸۰ درصد امکانات برخوردار هستند.

وی گفت: یکی از دغدغه های جدی در شهرها، حاشیه نشینی است که همچون کمربندی انتحاری می ماند و جامعه را تهدید می کند. اگر اشتغال روستایی سامان پیدا کند، مهاجرت و حاشیه نشینی نیز از میان خواهد رفت.

امید عنوان کرد: دولت دوازدهم در جهت اشتغال روستایی، ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد که ۶ هزار میلیارد تومان آن به استان ها واگذار شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ها و سیاست گذاری ها، نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی پشتیبانی خوبی از طرح های اشتغال روستایی داشته اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: آمار بیکاران روستایی در استان قم ۴۳۰۰ نفر برآورد شده است که میانگین پرداختی برای هر نفر ۶۰ میلیون جهت اشتغال پیش بینی می شود که اگر این میزان را محاسبه کنیم، ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۲۲۰ میلیارد تومان به قم در جهت اشتغال روستایی تخصیص یافته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این رقم افزوده می شود که می تواند اتفاقات خوبی را در قم رقم بزند و به زودی جشن بیکاری در اشتغال روستایی را  که یکی از آرزوهای نظام است در قم خواهیم گرفت.

امید متذکر شد: تا پایان امسال هر طرح ویژه ای در اشتغال روستایی ارائه شود، تامین بودجه خواهد شد؛ البته طرح‌های کوچک تر در اولویت قرار گیرد تا پروژه های بزرگ تر نیز در آینده در جریان اصلاح و پرداخت تسهیلات قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دادن اختیارات به استان ها، یکی از اهداف مهم است؛ در این باره کارگروه ملی، درخواست‌های استان را پیگیری می‌کند.