جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

به گزارش روابط‌عمومی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دیدار حمید کلانتری با سفیر چین در ایران

در دیدار سفیر چین در ایران با معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری مشترک ایران و چین در زمینه نساجی، صنایع‌دستی، پوشاک و فرش مورد بررسی قرار گرفت.

«پانگ سن» سفیر چین در ایران، با مهندس سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد و در زمینه گسترش زمینه‌های همکاری مشترک در بخش تعاون، میان دو کشور ایران و چین تبادل نظر شد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلانتری در این نشست به سابقه طولانی تعاونی‌ها در کشورمان اشاره کرد و بر اقتصاد تعاون و عدالت اجتماعی تاکید نمود.

افزایش سهم تعاون در اقتصاد ایران

وی شرحی از تاریخچه وزارت تعاون و فعالیت تعاونی‌ها در حوزه‌های تولید، خدمات، توزیع و مصرف را بیان کرد و افزود: در تلاش هستیم که سهم تعاون را در اقتصاد ایران افزایش دهیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال قرار است در حوزه تعاونی روستایی و کشاورزی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

مهندس کلانتری چین را از کشورهای برجسته اقتصادی در دنیا معرفی کرد که تجریبات ارزنده‌ای در توسعه روستایی و اقتصاد و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و تعاونی‌ها داشته است.

وی گفت: از همین‌رو خواستار برقراری ارتباط اقتصادی میان تعاونی‌های ایران و چین هستیم و می‌توانیم در زمینه‌های تولیدی، نساجی، صنایع‌دستی، پوشاک، فرش، تولیدات پسته، زعفران و… همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

در ادامه این دیدار و گفت و گو، «پانگ سن» سفیر چین در ایران نیز با اشاره به تاریخچه‌ای مختصر از تعاونی‌ها در آن کشور گفت: در چین تعداد زیادی تعاونی به منظور تولید و پخش بوجود آمده است که در راستای بهبود زندگی مردم نقش مهمی ایفا کرده و روز به روز تکامل‌یافته و قوی‌تر شده است.

وی از تمایل چین برای تماس نزدیک و گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های تعاونی خبرداد.

گفتنی است که در این دیدار، از سفیر چین در ایران دعوت شد که در نمایشگاه تعاون که در آینده نزدیک در محل مصلی تهران برپا می‌شود حضور داشته باشد تا از دستاوردهای تعاون در کشورمان بازدید کند. همچنین سفیر چین در ایران نیز از دست‌اندرکاران حوزه تعاون به منظور آشنایی با آخرین دست‌آوردهای تعاونی‌ها برای سفر به این  کشور دعوت کرد.

 

درج دیدگاه