جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

طرحی برای رفع تبعیض/ تعاونی ها مانع عقب ماندگی در اشتغال می شوند

دومین همایش دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی‌ با همکاری تعاونی فرهنگی، آموزشی راه رشد و تعاونی آموزشی، پژوهشی برگ نو با محوریت اشتغال پایدار برگزار شد که ترویج گفتمان تعاونی با عنوان مدل اقتصاد مشارکتی و بررسی ظرفیت زنان در ایجاد تشکل از اهداف آن اعلام شده است.

دومین همایش دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی‌ با همکاری تعاونی فرهنگی، آموزشی راه رشد و تعاونی آموزشی، پژوهشی برگ نو با محوریت اشتغال پایدار با حضور سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان این حوزه برگزار شد که ترویج گفتمان تعاونی با عنوان مدل اقتصاد مشارکتی و بررسی ظرفیت زنان در ایجاد تشکل از اهداف آن اعلام شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، آناهیتا اصلاح‌پذیر دبیر برگزاری این همایش با اشاره به اینکه ما باور داریم در تعاونی کسی جا نمی‌ماند، گفت: باوری که می‌تواند از نابرابری، تبعیض، انزوا و عقب‌ماندگی به شایسته‌ترین شکل بکاهد؛ جهان امروز ما را به سبقت آشوب و اضطراب کشانده است.

وی تأکید کرد: تحقق اشتغال پایدار برای محافظت از شأن انسان که در گرو مدارا و مشارکت است از پایه‌های «جا نماندن» از طریق تعاونی است.

اصلاح پذیر افزود: در مدارس تعاونی به دانش آموزان چگونگی کسب مهارت برای داشتن شغلی پایدار آموزش داده می شود در حالی که تاکنون در بخش آموزش چنین موضوعاتی دیده نمی شد. این در حالی است که دروسی که در این مدارس آموزش داده می شود مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیز است.

وی به اشتغالزایی زنان در حوزه تعاون با تاسیس مدارس تعاونی اشاره کرد و افزود: مدارس تعاونی اکنون یک بستر مناسب برای اشتغالزایی محسوب می شوند و در این حوزه ظرفیت های بزررگی وجود دارد که تاکنون به ان توجه نشده بود اما با گسترش این بخش قصد داریم تا تعاونی را در آموزش و اشتغال فرهنگ سازی کنیم.

اصلاح‌پذیر تأکید کرد: همایش تعاون، توسعه آموزشی و اشتغال پایدار راهی است که برای ترویج و بازسازی فرهنگ بی‌بدیل تعاون با رجوع به ارزش‌های خردمندانه آن مسئولیت‌پذیری و خودباوری را بیابیم.

درج دیدگاه