جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

میزان اشتغال زنجان اعلام شد

بیش از ۲۵ هزار شغل در زنجان ایجاد شد

زنجان اشتغال تسهیلات

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور درجهت اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته از محل اجرای طرح های حمایت از اشتغال روستایی، تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه و برنامه های دستگاههای اجرایی، ۲۵ هزار و ۵۶۷ فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی در کارگروه اشتغال استان افزود: در سال ۹۷، در نتیجه اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سه هزار و ۹۶۷ فر صت شغلی از طریق اعطای تسهیلات برای متقاضیان فراهم شد.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه نیز به ترتیب ۲ هزار و ۵۴۷ شغل و ۲ هزار و ۱۷۸ شغل در استان ایجاد شد.

یوسفی اظهار داشت: در نتیجه اجرای برنامه دستگاههای اجرایی نیز ۱۶ هزار ۸۷۵ فرصت شغلی در زمینه های مختلف در استان برای متقاضیان فراهم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته علاوه بر فرصت های شغلی ایجاد شده، از ۱۶ هزار و ۳۸۸ شغل نیز صیانت شد.

وی به برنامه های اشتغال زایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: اتمام فرآیند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی، آغاز و تکمیل برنامه های ذیل تبصره ۱۸سال گذشته و کارسازی اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۸ برای دستگاههای حمایتی، محورهای اصلی فعالیت های حوزه اشتغال زایی در استان خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم استان زنجان از محل موضوع تبصره ۱۸ بودجه، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که قرار است در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی، زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال ۳۵ هزار و ۹۱۶ نفر در این استان فراهم شود.

 

درج دیدگاه