یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

سهم ایلام از تسهیلات اشتغال روستایی اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم اشتغال روستایی به این استان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم اشتغال روستایی به این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تعاون‌آنلاین، شکراله شیرخانی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال در راستای ایجاد اشتغال برنامه هایی در دست بررسی دارد که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، اشتغال روستایی، ایجاد تعاونی های زودبازده، پرداخت یارانه دستمزد و اجرای طرح کارورزی از جمله این طرح هاست.

چند طرح در ایلام تسهیلات اشتغال پایدار گرفتند؟

وی تصریح کرد: به تبع آن این اداره کل نیز در راستای انجام سیاست های وزارتخانه پیگیر اجرایی شدن این طرح ها و برش اعتباری تخصیص سهم استان خواهد شد.

شیرخانی گفت: سهم استان ایلام از کارورزی امسال یک هزار نفر است در حالی کهسهم ایلام از طرح کارورزی سال قبل تنها ۶۰۰ نفر بود.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، مشوق های ویژه ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایلام ایجاد کرده که طرح کارورزی، مشوق های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست های بازار کار است.

به گفته شیرخانی، این طرح ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شوند.

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس اعلام وزارت سهم استان ایلام از محل مشاغل خانگی نیز شش میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: قرار است ۷۸ تعاونی در حوزه بهسازی و نوسازی زودبازده ایجاد شود.

درج دیدگاه