جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

سهم تسهیلات طرح مشاغل خانگی کاهش یافت

اختصاص ۱۰ درصد تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی و همچنین اختصاص بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این بخش دلیل اصلی کاهش سهم استان‌ها در طرح مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد که پرداخت تسهیلات تا آخر مردادماه امسال ادامه دارد.

سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی؛ ۸۲ درصد

وی افزود: تا کنون دو هزار و ۹۸۱ طرح به بانک‌ها معرفی شده است که دو هزار و ۱۰۷ طرح تسهیلات را دریافت کرده‌اند یا در حال تهیه تضامین هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

وی درباره سهمیه سال ۹۸ استان در طرح مشاغل خانگی گفت: مبلغی که تا به حال درباره آن صحبت شده ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل کاهش زیادی دارد.

مازندرانی بیان داشت: اختصاص ۱۰ درصد تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری به مشاغل خانگی و همچنین اختصاص بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این بخش دلیل اصلی کاهش سهم استان‌ها در طرح مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اختصاص ۵ میلیاردتومان اعتبار برای اجرای طرح کارورزی در استان اظهارداشت: تا پایان امسال ۷۹۲ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقطع کارشناسی تا دکترا در قالب طرح کارورزی مشغول به کار خواهند شد.

درج دیدگاه