مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های گل و گیاه:

سیاست‌های اجرایی دولت بازار گل و گیاه را رونق بخشید

فتحی اتحادیه گل و گیاه
فتحی اتحادیه گل و گیاه

عزیزالله فتحی بیان کرد که ثبات اقتصادی، بستر مناسبی برای توسعه صادرات گل و گیاه در کشور فراهم کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های گل و گیاه، محصولات گلخانه‌ای و خدمات وابسته کشور در گفتگو با خبرنگار تعاون آنلان گفت: اتحادیه توانسته است همسو با سیاست‌های اجرایی دولت برنامه‌ریزی منسجمی به منظور افزایش بهره‌وری و رونق تولید داشته باشد.

فتحی افزود: در حال حاضر جلساتی  برگزار شده که در آن‌ها فعالان اقتصادی سراسر کشور حضور داشتند و در خصوص ایجاد بازار برای محصولات این صنف رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی توضیح داد: فعالیت این بخش به دلیل بی‌تدبیری دولت قبل بسیار مهجور مانده است. نوسانات قیمت و تورمی که بر اقتصاد حاکم بود نیز موجب شد بسیاری از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای متضرر شوند و نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

این فعال اقتصادی در ادامه  تاکید کرد: خوشبختانه دولت یازدهم توانست با ایجاد ثبات در اقتصاد کشور تا حدی در تولید گل و گیاه و تجهیز گلخانه‌ها رونق بخشد.

فتحی در این خصوص توضیح داد: یکی از این اقدامات، ایجاد مجتع‌های گلخانه‌ای  است که این امر هزینه‌های تولید را به شکل چشمگیری کاهش داده و این گامی مثبت در راستای توسعه صادرات است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش تولید گل و گیاه ایران اظهار کرد: زیرساخت‌هایی که دولت بوجود آورده موجب تحرک بازار این بخش شده است و در صورتی که این برنامه‌های اجرایی ادامه پیدا کند می‌تواند به بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های این بخش کمک کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های گل و گیاه، محصولات گلخانه‌ای و خدمات وابسته کشور در پایان گفت: با این وجود انتظار می‌رود که دولت آینده همچنان از بخش تعاون حمایت کند و با سیاست‌های کارآمد، بستری برای ورود سرمایه‌گذار خارجی به این حوزه را فراهم آورد.

درج دیدگاه