جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اعلام شد/ سفته ضامن دریافت کنندگان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه تسهیلات سبب ایجاد اشتغال نمی شود گفت: ضمانتنامه بانکی از مهمترین مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی است ، بانک توسعه تعاون تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال را با دریافت سفته پرداخت می کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات سبب ایجاد اشتغال نمی شود گفت: ضمانتنامه بانکی از مهمترین مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی است ، بانک توسعه تعاون تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال را با دریافت سفته پرداخت می کند.

به گزارش تعاون آنلاین، ضمانت و وثایق یکی از مشکلات متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی است. روستاییانی هستند که برای دسترسی به تسهیلات با مشکل وثیقه ضمانت مواجه هستند و برای این منظور از طریق صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و صندوق ضمانت، سرمایه‌های کوچک به ایجاد ضمانت برای متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی اقدام می کنند.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر تسهیلات اشتغال روستایی در بخش های خدمات، آی تی، گردشگری، معادن کوچک، کشاورزی و دامپروری است گفت: ضمانتنامه بانکی از مهمترین مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی است که این مسئله به عنوان یک مشکل مهم  به صورت جدی از سوی وزارت تعاون پیگیری می شود و در این راستا در حال حاضر بانک توسعه تعاون تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال را با دریافت سفته پرداخت می کند.

وی ادامه داد: تسهیلات سبب ایجاد اشتغال نمی شود بلکه در این خصوص بازار محصولات اهمیت دارد و در راستای فروش تولیدات‌ روستایی باید مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

منصوری با اشاره به اینکه ۴۴۰۰ روستا از ۴۹هزار روستای کشور به عنوان روستای کانونی انتخاب شده اند، گفت: در دستور کار است که سال آینده یک هزار روستا از این ۴۴۰۰ روستا معرفی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی طرح‌های اشتغال روستایی در کشور در مجموع حدود ۱۳۰ هزار طرح و میزان تسهیلات درخواستی متقاضیان بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است که تا به امروز از این میزان درخواست ۷۰هزار میلیارد ریال در بانک‌های عامل مصوب شده است.

درج دیدگاه