پنج شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳

ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان شمالی

۱۰۴۹۲ فرصت شغلی طی امسال در خراسان شمالی ایجاد شد

میانگین آمار بیکاری در خراسان شمالی ۹.۹ درصد است و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سه سال آینده نرخ بیکاری در استان به زیر پنج درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ایجاد۱۰هزار و ۴۹۲ فرصت شغلی طی امسال در استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن نوری با بیان اینکه میانگین آمار بیکاری در خراسان شمالی ۹.۹ درصد است، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سه سال آینده نرخ بیکاری در استان به زیر پنج درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه طی امسال ۱۰هزار و ۴۹۲ فرصت شغلی در خراسان شمالی ایجاد شده است، افزود: از این میزان فرصت شغلی، ۱۰ هزار و۴۳۲ مورد طی چهار ماه اخیر ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین فرصت اشتغالزایی با دو هزار و ۹۰۳ مورد در مرکز استان خراسان شمالی و کمترین آن در شهرستان راز و جرگلان با ۴۱۴ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۸۵۹ فرصت شغلی درشهرستان اسفراین، یک هزار و ۸۰۱ مورد در شیروان، یک هزار و ۵۷۴ مورد در مانه و سملقان، ۸۰۷ مورد در فاروج، ۵۳۴ مورد در گرمه و ۵۴۰ شغل در جاجرم ایجاد شده است.

نوری در ادامه مطرح کرد: سهمیه اشتغالزایی استان در سال جاری، هشت هزار و ۵۰۰ مورد بوده که با تلاش و همدلی توانستیم بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: سهمیه ایجاد شغل برای سال ۹۷ در خراسان شمالی، ۹ هزار و۲۹۱ مورد است که قطعا همچون امسال بیشتر از سهمیه تعیین شده اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در ادامه گفت: تاکنون دو هزار و ۶۳۷ نفر در سامانه کارای استان ثبت نام کرده اند که یک درصد مربوط به خدمات، ۶ درصد صنعت و ۹۳ درصد مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

نوری همچنین اظهار کرد: سهم تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی ۲۰۰ میلیار ریال است که تا کنون یک هزار و ۷۵۱ طرح به بانک ها معرفی شده است.

درج دیدگاه