شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

صادرات تعاونی ها افزایش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار دلار صادرات از تعاونی‌های استان هم انجام شده، گفت: سال گذشته ۱۲۶ تعاونی با اشتغالزایی برای هزار و ۴۰۰ نفر در استان ایجادشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار دلار صادرات از تعاونی‌های استان هم انجام شده، گفت: سال گذشته ۱۲۶ تعاونی با اشتغالزایی برای هزار و ۴۰۰ نفر در استان ایجادشده است.

به گزارش تعاون آنلاین، سید احمد توصیفیان در جمع خبرنگاران دعوت از تعاون گران برای شرکت در جشنواره تعاونی‌های برتر اظهار داشت: جشنواره تعاونی‌های برتر شهریور هر سال همزمان با هفته تعاون بدر همدان برگزارشده و از برترین فعالان این حوزه قدردانی می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان تا ۱۶ تیر مهلت‌دارند در ۲۱ گرایش‌ چون تأمین نیاز تولید‌کنندگان، تأمین نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تأمین نیاز تولید‌کنندگان صنوف توزیعی، تأمین نیاز تولیدکنند‌گان صنوف خدماتی، مسکن، حمل و نقل، اعتبار، عمرانی، فراگیر ملی، دهیاری، دانش بنیان، زنان، صنایع‌دستی، فرش دستباف، اتاق تعاون، بنیاد تعاون و کارآفرینی، خدماتی، سهامی عام، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی در سه گرایش تولیدی، توزیعی و خدماتی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: جشنواره تعاونی‌های برتر، فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ تعاون بوده و الگو قرار دادن واحدهای موفق تعاونی می‌تواند در گسترش فعالیت‌های جمعی و برطرف کردن مشکلات اجتماعی مؤثر واقع شود.

وی هدف از انتخاب تعاونی‌های برتر در این جشنواره را گسترش فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی‌های این بخش به قشرهای مختلف جامعه، ارج گذاشتن به زحمات، ایجاد انگیزه و شرایط رقابت سالم بین اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور معرفی و بیان کرد:با در نظر گرفتن محورهای رقابت،شرایط ورود تعاونی‌ها و شاخص‌های عملکردی، تعاونی‌های برتر استان انتخاب و به جشنواره ملی تعاونی‌های برتر معرفی می‌شوند.

توصیفیان اعلام کرد: تعاون گران می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.taavonibartar.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتخاب ۲۲ تعاونی برتر استان از بین ۳۷۵ تعاونی داوطلب در سال ۹۶ گفت: از این تعداد، یک تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور معرفی شد.

توصیفیان با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۶ شرکت تعاونی با هزار و ۴۵ عضو و سرمایه ۲ میلیارد و۸۵۰ میلیون و۷۵۰ هزار ریال در استان به ثبت رسیده که نسبت به برنامه ۱۰۷ تعاونی شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی بوده‌ایم، افزود: از این تعداد ۶۴ تعاونی در قالب روستا تعاون بوده که با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای استان و پیشرفت روستاها انجام‌شده که با افزایش ۱۲۳ درصدی روبرو بوده است. بر اساس مجوزهای صادرشده با راه‌اندازی این شرکت‌های تعاونی هزار و ۴۳۴ فرصت جدید شغلی در بخش تعاون ایجادشده است.

وی با اشاره به افزایش صادرات از تعاونی‌های استان همدان نیز گفت: بیش از ۳۷ هزار دلار صادرات انجام‌شده که افزایش ۱۰۳ درصدی نسبت به برنامه‌های اعلامی را نشان می‌دهد.

توصیفیان با تأکید بر نقش تعاونی‌ها در حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: تعاونی‌‌ها بر اساس اصول خود می‌‌توانند به صورت بنگاه‌‌های خرد و متوسط و در ردیف پایه‌های اصلی و اجرایی حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند.

درج دیدگاه