پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ضرورت افزایش سهم متوسط درآمد تولید ثروت کشور از منابع انسانی

نشست اتحادیه های سراسری تعاونی های بزرگ و فرااستانی
نشست اتحادیه های سراسری تعاونی های بزرگ و فرااستانی

تعاون آنلاین – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم یک دومی متوسط درآمد تولید ثروت از منابع انسانی کشورمان نسبت به متوسط سهم جهانی، بر ضرورت افزایش این سهم تاکید کرد.

دکتر «سیدحمید کلانتری» امروز در آیین تاسیس اولین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در استان یزد، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری را یکی از اقدامات متناسب با مزیت‌های نسبی استان خواند.

وی در ادامه یکی از مزیت‌های استان یزد را برخوداری از منابع انسانی دانست و با تاکید بر ضروروت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این ظرفیت، اظهار کرد: امروزه  یکی از پرشورترنی فعالیت‌های کشورهای توسعه یافته، پرورش و توسعه منابع انسانی است چرا که هر چه در این حوزه تلاش و موفقیت‌های بیشتری انجام شود، ایده‌پردازی و خلاقیت و نوآوری که می‌تواند منجر به تولید ثروت در کشور شود، افزایش خواهد یافت.

کلانتری با بیان این که در حال حاضر متوسط درآمد تولید ثروت از منابع انسانی در کشورمان یک دوم متوسط جهانی است، اظهار کرد: به عبارتی در حالی که ۶۸ درصد از متوسط ثروت در دنیا از طریق منابع انسانی حاصل می‌شود، این رقم در کشور ما ۳۴ درصد است و ضرورت دارد که سهم کشورمان در این شاخص افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، وی استان یزد را در کشور دارای قابلیت‌های بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری انسانی، دانست و گفت: استان یزد همچنین با توجه به وضعیت کم‌آبی می‌تواند از توانمندی‌های مناسبی که در زمینه حوزه‌های مجازی و فناوری اطلاعات دارد، بهره‌مند شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین عوامل توفیق منطقه ویژه علم و فناوری استان را توجه به مقوله ایجاد تقاضا و بازار ذکر کرد و گفت: باید در این  رابطه ارتباطات بین‌المللی فعال شود و از طرفیت‌های بین‌المللی در سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان بهره گرفته شود.

معاون وزیر بر جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این منطقه ویژه تاکید کرد و گفت: نقش منطقه ویژه نباید به عنوان نقش رقیب با بخش خصوصی باشد بلکه باید نقش حمایت و هدایتگری و تامین کننده زیرساخت‌ها برای فعالیت بهتر این بخش باشد.

وی تاکید کرد: باید به مرور زمان سهم بخش دولتی در این منطقه ویژه کاهش یابد و با افزایش سهم بخش خصوصی، این بخش به محور فعالیت‌های این منطقه تبدیل شود.

کالانتری با تاکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص فعالیت‌های این منطقه، گفت: فارغ التحصیلان باید در شش حوزه فعالیتی در اولویت این منطقه، تعامل خوبی با این کریدور علم و فناوری داشته باشند.

معاون وزیر تعاون در پایان نیز حمایت وزارت‌خانه متبوع از فعالیت های این منطقه اعلام کرد.

درج دیدگاه