شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

طرح رونق تولید برای واحد های متوسط و کوچک اجرا می شود

دستمزد کارگران

باید راه های تولیدات داخلی هموار شود تا همه از فواید این کار سود ببرند و آذربایجان غربی در این مورد بهترین عملکرد را داشته است.

همزمان با هفته کارگر، با حضور مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیست و نهمین جشنواره تجلیل از فعالان عرصه کار، تولید و تعاون استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آئین  ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه با اشاره به رسالت خطیر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی و رصد، بررسی و رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی  مشکل دار از اولویت های کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه های تسهیل و رفع موانع  تولید  استان های کشور  و کارگروه ملی به شمار  می رود.

یاوری افزود: کارفرمایان، کارآفرینان  و سرمایه گذارانی که بخواهند هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید  که در راستای سیاست های  اقتصادی  و اجتماعی دولت صورت دهند  و اصلاح ساختار انجام دهند کارگران آنان در طول مدت  زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات بنگاه های اقتصادی تنها مشکل نقدینگی نیست  بلکه پاره ای از مشکلات درون کارگاهی  همانند نیاز به اصلاح  ساختار،  اختلاف بین سهامداران  و بخش برون کارگاهی  همانند رکود صنعت ، تحریم ها و … شامل مشکلات  بنگاه های اقتصادی  است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه با عنوان اینکه در شرایطی که بنگاه های اقتصادی  با مشکل مواجه می شوند نیروی کار  و کارگران عزیز  باید در جهت پایداری  تولید  و حفظ حیات اقتصادی  بنگاه با کارفرمایان  همکاری داشته باشند ، گفت: سال گذشته  بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال  و بهینه کردن خط تولید و ادامه فعالیت حدود بیش از ۲۰  هزار میلیاد تومان  تسهیلات دریافت نمودند و امسال نیز  طرح رونق تولید برای واحد های صنعتی و معدنی کوچک  و متوسط اجرا می شود.

مدیرکل  حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون خاطرنشان کرد: باید راه های تولیدات داخلی هموار شود تا همه از فواید این کار سود ببرند و آذربایجان غربی در این مورد بهترین عملکرد را داشته است.

در این مراسم از ۴۰ نفر از فعالان  عرصه های کار، تولید و تعاون استان تقدیر شد.

درج دیدگاه