دوشنبه, اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

عرضه سهام بانک توسعه تعاون در بورس / اجازه نمی‌دهیم تعاونی‌ها فراموش شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون اساسی ما به‌صراحت بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها آمده است و اجازه نمی‌دهیم بخش تعاونی‌ها فراموش شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون اساسی ما به‌صراحت بخش دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها آمده است و اجازه نمی‌دهیم بخش تعاونی‌ها فراموش شوند.
به گزارش تعاون آنلاین، محمد شریعتمداری صبح امروز در هفتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی‌ها که در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره فرصت بی‌دریغی برای تعیین نقش تعاونی‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌ها تصریح کرد: درحال‌حاضر کشور با تهدید بزرگ و گسترده‌ای که نظام سلطه ایجاد کرده است، تلاش دارد با فشارهای اقتصادی، اقتصاد کشور را فلج کند.

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی با بیان اینکه این اقدام سلطه‌گران در طی ۴۰ سال گذشته وجود داشته است اذعان کرد: در گذشته شاهد ترور، تهدیدهای نظامی، هوایی، دریایی و زمینی و درنهایت جنگ بوده‌ایم و امروز نیز شاهد فشارهای اقتصادی هستیم که بر اقتصاد کشور شکل گرفته است.

وی با توضیح اینکه همه دشمنان کشور ما صف بستند که با فشار اقتصادی کشور را دچار مشکل کنند، تأکید کرد: آنها بر این باورند که با کاهش تولید و ایجاد بی‌کاری، می‌توانند معضلات و مشکلات اجتماعی را در کشور گسترش دهند و در تلاشند دولتی که با رأی مستقیم مردم بر سر کار است را ساقط کنند. این درحالی‌است که مردم با تمام مشکلاتی که در عرصه اقتصادی و معیشتی دارند، همچنان با حمایت و پشتیبانی از دولت و نظام‌شان پای کار ایستاده‌اند.

شریعتمداری افزود: با وجود همه این تهدیدها می‌بینیم که فرصت‌هایی نیز ایجاد شده است. یکی از این فرصت‌ها تقویت تعاونی‌ها است.

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی با اشاره به فردمحور نبودن تعاونی‌ها توضیح داد: تعاونی‌ها به‌علت مشارکت عمومی و نقش افراد متعدد در آن دیگر مانند بنگاه‌های اقتصادی معمولی نیستند که با تحت فشار قرار گرفتن و تحریم دچار مشکل شوند و از پای درآیند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تعاونی‌ها این است که نفوذ در آن و نظام تعاونی‌ها کار دشواری است. این به‌شرطی است که به تعاونی‌ها میدان داده شود.

شریعتمداری با انتقاد از برخی که می‌گویند تعاونی‌ها مثل بقیه بخش‌های اقتصادی مانند اتاق بازرگانی از دست می‌روند، گفت: به‌نظر من وجود وزارت تعاون در گذشته که من با آن موافق بودم به‌حق بوده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف وزارت تعاون برای کوچک کردن دولت توضیح داد: درست است که وزارت تعاون درحال‌حاضر به یک معاونت تبدیل شده است ولی می‌توان با حمایت از آن به نقش مؤثر تعاونی‌ها رسید.

برای تقویت بخش تعاون و افزایش توان وام دهی و صدور ضمانت تعاون افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دستور کار است.

وی یکی از راه‌های افزایش سرمایه را واگذاری سهام بانک توسعه تعاون در بورس برای تامین سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.