جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

علی ربیعی در آیین رونمایی از پورتال جامع تعاون

دکتر ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی
دکتر علی ربیعی در رونمایی از پورتال جامع تعاون

مسیر اشتغال فراگیر از تعاون می گذرد به گزارش تعاون آنلاین: آیین رونمایی از دو طرح« تأمین مالی جمعی » و « پورتال جامع تعاون» به وسیله علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور جمعی از اهالی رسانه، حمید کلانتری معاون تعاون، مهدی حسین زاده مدیرعامل صندوق ضمات و سرمایه گذاری بخش […]

مسیر اشتغال فراگیر از تعاون می گذرد

به گزارش تعاون آنلاین: آیین رونمایی از دو طرح« تأمین مالی جمعی » و « پورتال جامع تعاون» به وسیله علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور جمعی از اهالی رسانه، حمید کلانتری معاون تعاون، مهدی حسین زاده مدیرعامل صندوق ضمات و سرمایه گذاری بخش تعاون، محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون، تعدادی از اتحادیه های صاحب نام بخش تعاون و مجریان و موسسان پورتال جامع تعاون ساعاتی قبل در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

ربیعی گفت : «یکی از گرفتارهای بزرگ ما فقدان نظام تامین مالی برای واحد‌های خرد و کوچک و متوسط است و متاسفانه تا کنون سیستم بانکی هیچ برنامه‌ای برای بنگاه‌های خرد و کوچک نداشته است. باید نظام تامین مالی را برای کسانی که فعالیت‌های اقتصادی را از سطح خرد و کوچک آغاز می‌کنند طراحی و تعریف کنیم.» وزیر تعاون با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد اشتغال کشور در واحد‌های خرد و کوچک رخ می‌دهد بر لزوم تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تاکید کرد. وی با تاکید بر جذب سرمایه‌های خارجی و تجمعی سرمایه‌های داخلی و اعتمادسازی در مردم برای جمع سرمایه‌های خرد گفت: بی‌تردید به اشتغال فراگیر نیاز داریم و مسیر این نوع اشتغال از تعاونی‌ها می‌گذرد. وی با تأکید بر اینکه در بخش تعاون، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و افزایش ظرفیت اشتغال وجود دارد، گفت: سعی داریم با کمک بخش‌های غیردولتی، ظرفیت‌های بخش تعاون بالفعل شود. وی در ادامه از اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت تعاون در جلسه دیروز هیات وزیران خبر داد و افزود: به دنبال ایجاد یک بانک تخصصی برای بخش تعاون هستیم و بناداریم در هر استان یک صندوق فرعی ایجاد کنیم. ربیعی همچنین از ایجاد صندوق‌های رسته‌ای در رسته‌های مختلف تعاونی نظیر زنبورداران با محوریت تولید و اشتغال خبر داد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این‌که ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید مثبت شود و مسائل حاشیه‌ای به کنار رانده شود، خاطر نشان کرد: ایده‌ها در بخش تعاون باید به شکل کارشناسی‌تر و پخته‌تر باشد و از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان به شکل مطلوبی استفاده شود.

ربیعی همچنین بر زنجیره‌ای کردن فعالیت‌های تعاونی‌ها تأکید کرد و گفت: تعاونی‌ها با اتصال به یکدیگر می‌توانند برای بازار محصولات خود و همچنین افزایش توان تولید، در اقتصاد کشور نقش جدی ایفا کنند.وی افزود: «ما معتقدیم که کارهای بزرگ با پول‌های خرد و سرمایه‌های اندک انجام می‌شود و قطعاً این ظرفیت با استفاده از پتانسیل‌های بخش تعاون کشور با اطمینان بیشتری انجام‌پذیر خواهد بود.»

درج دیدگاه