پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

فعالیت بیش از ۲۲۰۰ تعاونی صیادی و آبزی‌پروری در کشور

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، مهدی مسکنیمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۲۲۰۰ شرکت تعاونی صیادی و آبزی‌پروری در کشور خبر داد و گفت: فعالیت در این تعاونی‌ها نزدیک به ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته است. بنا به این  گزارش ، صنعت ماهیگیری از دیرباز صنعتی با ارزآوری بالا […]

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، مهدی مسکنیمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۲۲۰۰ شرکت تعاونی صیادی و آبزی‌پروری در کشور خبر داد و گفت: فعالیت در این تعاونی‌ها نزدیک به ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

بنا به این  گزارش ، صنعت ماهیگیری از دیرباز صنعتی با ارزآوری بالا به شمار می‌رود که ضمن اشتغالزایی نقش بسزایی در تامین معاش صیادان و ماهیگیران و کسانی داشته که به نوعی با حوزه شیلات و آبزی پروری در ارتباط هستند. صنعت ماهیگیری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حدود ۵۰۰ میلیون شغل ایجاد کرده است. شغل ماهیگیری و صیادی چه در محیط دریا و بر روی لنج و قایق یا در کنار سواحل از طریق تورهای ماهیگیری و قلاب انجام می‌شود. طبق گزارش‌های جهانی بیش از ۳۸ میلیون ماهیگیر و پرورش دهنده ماهی و آبزی در سرتاسر جهان مشغول صید و ماهیگیری هستند.

در حال حاضر صنعت شیلات بخش بزرگی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده و بسیاری از کشورها هر روز بیش از پیش در جهت توسعه و تقویت این صنعت گام برمی دارند. کشور ما نیز در این حوزه از توانمندی و ظرفیت بالا و بالقوه ای برخوردار است و از طریق توسعه آبزی پروری تلاش کرده تا سهم خود در بازارهای جهانی را حفظ کند.

درج دیدگاه