شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

فعالیت های دهگانه مشمول دریافت تسهیلات استان قزوین اعلام شد

    فعالیت های دهگانه استانی مشمول دریافت تسهیلات در استان قزوین اعلام شد . به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکار آفرینی و اشتغال  ادره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام این مطلب در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آبیک  با تشریح جزییات طرح تکاپو ،به بیان شیوه نامه اشتغال […]

 

 

فعالیت های دهگانه استانی مشمول دریافت تسهیلات در استان قزوین اعلام شد .

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکار آفرینی و اشتغال  ادره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام این مطلب در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آبیک  با تشریح جزییات طرح تکاپو ،به بیان شیوه نامه اشتغال فراگیر سال ۹۶ که توسط بانک مرکزی و ابلاغ ۲۶۹ میلیار تومان تسهیلات استانی به بانکهای عامل پرداخت .

ناصر شفیع ابادی ، از دستگاه های اجرایی متولی خواست تا نسبت به اطلاع رسانی و بررسی طرح های متقاضیان و طرح های اشتغالزای ایجادی و توسعه ای با اولویت رسته فعالیت های دهگانه استانی اقدام کنند .

به گفته وی این رسته های دهگانه شامل خدمات فنی،گردشگری ،کفش ،بسته بندی ،شیرینی سنتی و فرش دستبافت ،فراوری زیتون ، فراوری انگور ،فراوری لبنیات و حمل و نقل وبازرگانی است.

تحقق اشتغال پیش بینی شده در آبیک

همچنین در این نشست حسین بابایی  دبیر کارگروه اشتغال شهرستان آِّبیک به میزان پیش بینی تعهد اشتغال شهرستان  اشاره کرد و گفت: میزان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان آبیک طی امسال دو هزار و ۵۲۰ نفر بوده که طی ۹ ماهه امسال دو هزار و ۲۶۷ مورد اشتغال ایجاد شده که ۹۱ درصد تعهد ایجاد اشتغال تحقق یافته است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید از ۴۳ تعهد اصلی برای ۵۱ نفر، کمیته امداد از ۳۰۰ تعهد اصلی برای ۱۳۷ نفر،  بهزیستی از ۲۲ تعهد اصلی برای ۲۷ نفر و میراث فرهنگی برای ۵۱ نفر تعهد اصلی اشتغال ایجاد کرده‌ است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان از ۴۶۳ تعهد اصلی برای ۴۵۰ نفر، اداره صنعت، معدن و تجارت از یک هزار و ۴۳۰ تعهد اصلی  برای یک هزار و هشت نفر، آبفای شهری و روستایی و منطقه‌ای برای چهار نفر و شرکت امور برق از سه نفر برای یک نفر اشتغال ایجاد شده است.

بابایی اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال از سوی بسیج سازندگی شهرستان آبیک از ۱۰۰ مورد تعهد اصلی دو نفر، دامپزشکی یک نفر، اداره مسکن و شهرسازی ۵۰۵ نفر در سامانه ثبت اطلاعات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال شرکت گاز شهرستان آبیک برای امسال، سه نفر بوده که موردی در سامانه رصد اشتغال به ثبت نرسیده است.

این مسؤول با اشاره به راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: شهرستان آبیک با تحقق ۹۱ درصدی ایجاد اشتغال طی نه ماه امسال توانسته است رتبه نخست را  در استان قزوین کسب کند که این امر به همت رهنمودهای سرپرست فرمانداری این شهرستان و تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک به منصه ظهور رسیده است.

بیکاری دغدغه اصلی است

همچنین سید محمد حسینی، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آبیک نیز گفت: بیکاری، گرگی است که به جان جامعه افتاده و برای جوان تحصیلکرده و متخصص نتوانسته‌ایم فرصت اشتغال فراهم آوریم.

وی جزییات برنامه ها برای افزایش اشتغال و رفع بیکاری در این منطقه را ارائه کرد و گفت: لازم است تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه‌های حمایتی و کارفرمایانی که قصد به‌کارگیری قشرهای آسیب‌پذیر را دارند، منعقد شده تا این افراد به کار گرفته شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: جوان بیکار شرمنده خانواده خود بوده و بیکاری آفتی است که در هر قشری وجود دارد.

حسینی اضافه کرد: لازم است برای رفع بیکاری با برنامه‌های منسجم در راستای تولید و اشتغال و رفع بیکاری جوانان تدبیر لازم را بیاندیشیم.وی خاطرنشان کرد: امروز منابع برای تولید و اشتغال افراد آسیب‌پذیر جامعه وجود دارد و با توجه به عدم علم این قشر در زمینه تولید و کار احتمال انحراف منابع وجود دارد.

این مسؤول تصریح کرد: اگر منابعی به انحراف برود خود فرد و دستگاه اجرایی دچار مشکل می‌شود و علاوه بر معضل بیکاری، مشکل دیگری ایجاد می‌شود.

 

درج دیدگاه