جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه کلید خورد

تعاون آنلاین – ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه با هدف حمایت و تامین مالی آغاز شد در حالی که پیش از این بدلیل شرایط بازار این امکان فراهم نبود. «مهدی علم الهدی» معاون پذیرش و ناشران فرابورس در نشست «معرفی نخستین شرکت عرضه شده در بازار شرکت های کوچک و متوسط […]

تعاون آنلاین – ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه با هدف حمایت و تامین مالی آغاز شد در حالی که پیش از این بدلیل شرایط بازار این امکان فراهم نبود.

«مهدی علم الهدی» معاون پذیرش و ناشران فرابورس در نشست «معرفی نخستین شرکت عرضه شده در بازار شرکت های کوچک و متوسط (اس.ام.ایی) فرابورس» گفت: به دلیل محدودیت ها و شرایط بازار، شرکت های کوچک و متوسط، امکان عرضه سهام در بازار سرمایه را نداشتند.
وی افرود: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته و همسایه، بازاری برای شرکت های کوچک و متوسط در کنار بازار اصلی وجود دارد.
معاون پذیرش و ناشران فرابورس افزود: در نهایت یک مدل بومی با توجه به واقعیات اقتصادی بومی کشور تدوین شد تا شرکت های کوچک و متوسطی که امکان پذیرش در بازار اصلی را ندارند در بازار اس.ام.ایی پذیرش شوند.
وی گفت: سهام شرکت پترو صنعت گامرون که در زمینه پتروشیمی فعالیت دارد، به عنوان نخستین شرکت بزودی در بازار ای.ام.ایی فرابورس عرضه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس نیز در این نشست، گفت: شرکت های حقوقی می توانند اقدام به خرید در این بازار کنند، اما امکان خرید برای سهامداران حقیقی خرد وجود ندارد.
وی افزود: سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی که پنج درصد یا بیش از پنج میلیارد ریال از شرکت های اس ام ایی خریداری کنند می تواند جزو سهامداران نهادی این شرکت ها باشند.
به گزارش ایرنا، بنگاه‌های کوچک و متوسط (small and medium-sized enterprises) در مقابل صنایع بزرگ قرار می‌گیرند و نسبت به آن ها مزایایی دارند.
از جمله مزایای بنگاه های کوچک و متوسط، ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر است.
تاکنون شرکت های بزرگ امکان حضور را در بازار سرمایه ایران داشته اند، اما با رفع محدودیت های ساختاری، شرکت های کوچک و متوسط نیز می توانند با ورود به فرابورس از فرصت های تامین مالی در این بازار برخوردار شوند.

درج دیدگاه