جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

قراردادهای سفیدامضاء اعتبار دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی از برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف در خراسان رضوی خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی از برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: وظایف و ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور گسترده بوده و عمده‌ترین وظیفه‌مان در حوزه‌های اشتغال، تعاون، رفاه اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی جامعه کارگری بوده است.

وی افزود: مهمترین دستاورد دولت در حوزه کار، تصویب قانون کار در سال ۶۹ و در جهت دفاع از حق و حقوق جامعه کارگری و نیز قانون بیمه بیکاری در همان سال بود و پس از قانون تعاون و توسعه تعاونی‌ها در سال ۷۴ و پس از آن قانون حمایت از جامعه معلولیت، صندوق بیمه کشاورزی عشایری، بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه تعاون را داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ارتقاء در مهارت‌ها و کاهش حوادث ناشی از کار را به‌صورت چشمگیر شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب ما در حوزه‌‌ کارگری ایجاد تشکل‌های کارگری بوده و در بحث اشتغال با وجود بیش از ۳ میلیون بیکار در استان اشتغال‌های پایدار قابل توجهی ایجاد شده است.

سنجری تصریح کرد: افزایش دستمزد کارگران در سال ۵۷، روزانه ۲۱ تومان بود که اکنون روزانه به ۳۷ هزار تومان رسیده است و میزان دستمزد ماهانه هم از ۶۳۰ تومان به یک و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: سهم شاغلان دانشگاهی از ۷ به ۲۴ درصد افزایش یافته و تعداد تعاونی‌های ثبت شده هم ۶۷ درصد رشد داشته و تعداد اعضای آن نیز رشدی ۱۹ برابری داشته است؛ همچنین تعداد افراد برخوردار شده از مقرری بیمه بیکاری ۱۸ هزار ۷۸۶ نفر بوده‌اند و سواد کارگران فعال در بنگاه‌های اقتصادی ارتقاء قابل توجهی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در عمر ۴۰ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد تشکل‌های کارگری از ۱۱۲۰ سندیکا به ۱۱۷۵ تشکل تخصصی کارگری و کارفرمایی رسیده بیان کرد: در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان به ۲ میلیون ۴۵۳ هزار نفر رسیده، عددی که در سال ۵۷، ۲۷۴ هزار نفر بود و تعداد افراد بیمه‌شده رشدی ۱۰ برابری داشته است و تعداد حرفه‌های آموزشی دیده در حوزه کار از ۲۵ حرفه به ۹۴۷ حرفه افزایش یافته و در بحث بیمه عشایری هم بیش از ۱۶۰ هزار خانوار استان از خدمات این مجموعه برخوردار هستند.

درج دیدگاه