شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مهم ترین مشکل واحدهای اشتغالزا چیست؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، تامین منابع مالی و سرمایه در گردش را مهم ترین مشکل واحدهای اشتغالزای بزرگ، متوسط و کوچک این استان عنوان کرد و گفت: برخی از واحدها نیز مشکل در فروش تولیدات خود دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، تامین منابع مالی و سرمایه در گردش را مهم ترین مشکل واحدهای اشتغالزای بزرگ، متوسط و کوچک این استان عنوان کرد و گفت: برخی از واحدها نیز مشکل در فروش تولیدات خود دارند.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی اشتغال را موضوع اول کشور و استان اردبیل عنوان کرد و افزود: ایجاد و حفظ اشتغال موضوعی فرابخشی است و همه ارکان نظام و کشور در این زمینه وظیفه و نقش دارند.

وی با اشاره به پیگیری مستمر تنش‌های احتمالی جامعه کارگری از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: تمام موضوعاتی که می تواند به تنش کارگری در این استان منجر شود، در اداره حمایت از مشاغل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بررسی و رصد شده و در کمیسیون های اقتصادی و کارگری استان نیز مطرح می شود.

وی از ایجاد سامانه ثبت اشتغال در استان اردبیل خبر داد و گفت: ایجاد ۲۰ هزار شغل از سوی استاندار اردبیل برای سال جاری هدف گذاری شده و همه مشاغل ایجاد شده در این سامانه به ثبت می رسد و آمار آن در آخر سال اعلام خواهد شد.

رحیمی همچنین اعلام کرد: امسال بر اساس شکایتی که در سامانه های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ثبت شده، حدود سه هزار نفر در این استان بیکار و یا از کار اخراج شده اند.

وی ادامه داد: وضعیت اشتغال، بیکاری و مشکلات جامعه کارگری به علت حساسیت موضوع به صورت مستمر به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و در استان نیز با هماهنگی استانداری، دنبال حل مشکلات جامعه کارگری هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: استان اردبیل کمترین تنش کارگری را در بین استان های کشور دارد و در سال جاری تنها موضوع کارگری در مجتمع ذوب آهن اردبیل وجود داشت که با درایت استاندار و دادستان اردبیل حل شد.

وی در ادامه و در تشریح اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اختصاص هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان به هزار و ۴۶۴ طرح روستایی خبر داد و گفت: با اعطای این تسهیلات، سه هزار و ۲۰۰ نفر مشغول بکار شده اند.

وی تعداد طرح های بهره مند از تسهیلات اشتغال فراگیر را نیز ۴۵۳ مورد ذکر و بیان کرد: در این زمینه نیز بیش از ۸۵۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال به هزار و ۹۰۰ فرد جویای کار پرداخت شده است.

رحیمی همچنین از ایجاد ۶ هزار و ۳۷۹ فرصت شغلی جدید در بخش تعاون استان اردبیل در پنج سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های فعال در استان برای کمک به ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

او با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری به هشت هزار و ۸۰۰ نفر در پنج سال اخیر اظهار کرد: در این مدت به ۲۳ هزار و ۵۲۸ شکایت کارگری نیز در هیات های حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

وی از کاهش زمان رسیدگی به شکایت کارگری در استان اردبیل از ۳۰ روز به ۱۴ روز خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نرخ رسمی بیکاری در این استان را بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۵.۸ درصد و تعداد بیکاران را نیز ۶۵ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این مدت تعدادی از شهروندان وارد بازار کار شده و تعدادی نیز از چرخه اشتغال خارج شدند.

رحیمی از اجرای ۵۵ برنامه ورزشی، فرهنگی و افتتاح طرح های ویژه گرامیداشت سالگرد پیروی انقلاب اسلامی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در دهه فجر در استان اردبیل خبر داد و افزود: مراسم بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب توسط جامعه کارگری در روز ۱۷ بهمن در مجتمع فدک اردبیل برگزار می شود.

درج دیدگاه