شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مالیات های سنگین ۱۰ تعاونی خراسان جنوبی را منحل کرد

تعاون آنلاین – معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۰ تعاونی استان به دلیل مالیات های سنگین منحل شدند.

حسن سروری پیش از ظهر دوشنبه در کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی، عمرانی، خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: باید تعاونی های استان را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ تعاونی استان به دلیل مالیات سنگین منحل شدند که باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی هم در این جلسه از فعالیت ۱۴ تعاونی خبر داد و گفت: این تعاونی شامل ۲۳۵ هزار مرزنشین می شوند.

الله نظر اسعدزاده با اشاره مشکلات مالیاتی مرزنشینان بیان کرد: فعالیت مرزنشینان مشابه تعاونی های روستایی بوده اما ملزم به پرداخت مالیات هستند.

وی اظهار کرد: دولت برای حفظ مرزها، جلوگیری از قاچاق، برقراری امنیت و تولید اشتغال عوایدی را برای مرزنشینان در نظر گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی ادامه داد:  در این راستا به هر مرزنشین که در شعاع ۲۵ کیلومتری مرز قرار دارند، هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل فروخته می شود.

اسعد زاده با اشاره به عواید سوخت مرزنشینان بیان کرد: باید عواید ناشی از سوخت به حساب مرزنشینان واریز شود.

به گزارش مهر، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از تعاونی ها در گذشته قادر به پرداخت مالیات نبوده و دارای معوقه و جریمه هستند.

وی خواستار بخشودگی معوقه های این مالیات ها شد و افزود: مرزهای خراسان جنوبی به واسطه مرزنشینان از امن ترین مناطق بوده، بنابراین باید مورد حمایت قرار گیرند.

درج دیدگاه