جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی بخوانند/ اعلام میزان اعطای تسهیلات به بنگاه ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان از هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در زنجان خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی بیان اینکه هدف‌گذاری دولت برای ایجاد اشتغال در قالب‌های مختلف ۹۷۰ هزار فرصت شغلی بوده است، در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: با توجه […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان از هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در زنجان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی بیان اینکه هدف‌گذاری دولت برای ایجاد اشتغال در قالب‌های مختلف ۹۷۰ هزار فرصت شغلی بوده است، در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان، سهم استان از این تعداد فرصت شغلی در حدود ۱۲ هزار ۵۰۰ شغل است که قرار است در سه قالب توسعه رسته‌های منتخب، اشتغال حمایتی و مشوق‌ها محقق شود.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در قالب توسعه رسته‌های منتخب ۷۶۵۴ فرصت شغلی است، تصریح کرد: در مرحله اول، شاهد تخصیص اعتباری به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بودیم. همچنین از محل منابع قرض‌الحسنه نیز مبلغ ۱۹۲ میلیارد ریال برای حمایت از اشتغال در زمینه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، نظارت‌ها به صورت مستمر بوده و بررسی پرونده‌ها در این زمینه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه «کارا» انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: برای اینکه اعتبارات این بخش را به‌موقع دست متقاضیان برسانیم، کمیته شهرستانی را فعال کردیم تا بعد از تصویب طرح‌ها، به کمیته فنی در استان ارسال شود که این امر باعث خواهد شد تا شاهد تراکم پرونده‌ها در کمیته فنی نباشیم.

یوسفی با اشاره به رسته‌های منتخب اولویت‌دار در حوزه اشتغال روستایی، افزود: صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، پوشاک و منسوجات، دامپروری، تولید محصولات ریخته‌گری آهن و فولاد، فرآوری زیتون، فناوری اطلاعات، شیلات، کفش و مصنوعات چرمی، فرش دستباف و دست‌بافته‌ها و … از جمله رسته‌های منتخب اولویت‌دار در حوزه اشتغال روستایی به‌شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال روستایی در دو بخش محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخش اول خویش‌فرمایی بوده و تکیه بر مشاغل خانگی و خوداشتغالی دارد که قرار است در این بخش بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا شود. بخش دوم مربوط به کارفرمایی بوده و خود به دو قسمت بنگاه‌های ۲ تا ۵۰ کارکن و بیش از ۵۰ کارکن تقسیم می‌شود که در این بخش نیز برای بنگاه‌های نوع اول بین ۲۰ میلیون تا ۲.۵ میلیارد تومان و برای بنگاه‌های نوع دوم نیز بین ۲.۵ تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

درج دیدگاه