شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مدیر عامل تعاونی فرش «آلاچیق بافت اردبیل» در گفت و گو با تعاون آنلاین مطرح کرد:شخصیت حقوقی تعاونی ها مزیت نسبی آنها در مقابل سایر شرکت ها

  تعاون آنلاین-تعاونی ها به عنوان نماینده اعضایشان، می توانند شخصیت حقوقی داشته باشند و به این ترتیب در مراودات اداری و اقتصادی، قدرتمندتر از افراد و شخصیت های حقیقی ظاهر شوند. آقای ایمن زاده، مدیر عامل تعاونی فرش آلاچیق بافت اردبیل هم در گفت و گو با تعاون آنلاین، شخصیت حقوقی و مستقل تعاونی […]

 

تعاون آنلاین-تعاونی ها به عنوان نماینده اعضایشان، می توانند شخصیت حقوقی داشته باشند و به این ترتیب در مراودات اداری و اقتصادی، قدرتمندتر از افراد و شخصیت های حقیقی ظاهر شوند. آقای ایمن زاده، مدیر عامل تعاونی فرش آلاچیق بافت اردبیل هم در گفت و گو با تعاون آنلاین، شخصیت حقوقی و مستقل تعاونی ها را در قیاس با شخصیت حقیقی بسیاری از کسب و کارها، یکی از نقاط قوت تعاونی ها می داند و می گوید:« تعاونی یک شخصیت حقوقی مستقل دارد و به همین دلیل در ادارات، استقبالی که از یک شخصیت حقوقی در مقابل یک شخصیت حقوقی می شود، بسیار بیشتر است.»

ایمن زاده ادامه می دهد:«ما ۸ سال پیش کار خودمان را شروع کردیم و در این مدت در تولید فرش دستباف و تابلو فرش فعال بوده ایم. بنابراین ما قبل از ثبت شرکت، فعالیت تولیدی داشتیم، اما از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با حمایت استانداری و اتاق تعاون، تصمیم به تأسیس تعاونی گرفتیم و به این ترتیب از مزایایی بهره مند شدیم و در تعدادی از نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کردیم.»

از ایمن زاده پرسیدیم چرا تعاونی ها آن قدر که باید در جامعه ایرانی مقبول نبوده اند. او می گوید:«من فکر می کنم به غیر از دولت، عموم مردم اهمیت زیادی برای تعاونی ها قائل نیستند، چرا که تعاونی ها عمدتاً از شرایط نامناسب شروع به کار کرده اند و تعداد کمی از تعاونی ها کار خودشان را با سرمایه خوب شروع کرده اند، مانند خود ما.»

او ادامه می دهد:«تعاونی ما ۷ نفر عضو دارد و بیش از ۲۰۰ نفر بافنده هم داریم که البته در منزل شخصی خودشان کار می کنند. البته یک کارگاه هم داریم که تعدادی از بافنده های ما در آنجا کار می کنند و به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند. نحوه کار با بافنده هایی که در منزل کار می کنند هم به این صورت است که بر روی یک مبلغ توافق می کنیم و آنها در زمان مورد توافق فرش را به ما تحویل می دهند.»

ایمن زاده در مورد دریافت وام و تسهیلات هم گفت:«حمایت هایی که از ما شده، وام کم بهره ۴ درصدی بوده که البته هنوز برداشت نکرده ایم، چرا که هنوز تعاونی ما یک ساله نشده است. از این مهم تر اینکه ما را برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی معرفی می کنند. این مورد از این جهت اهمیت دارد که اگر ما تولید داشته باشیم اما نتوانیم فروش داشته باشیم، ضرر بیشتری متحمل می شویم.»

فروش سالیانه ۲۵۰ میلیون تومانی

به گزارش تعاون آنلاین، ایمن زاده ادامه می دهد:«در یک سالی که از فعالیت ما می گذرد، توانسته ایم کارمان را هم گسترش دهیم. به عنوان مثال ما قبلاً فروشگاه پخش مواد اولیه نداشتیم اما حالا فروشگاه و انبار داریم. توزیع محصولاتمان هم در حال حاضر بهتر شده و به صورت متوسط هر ۲ ماه یک بار ما در یک نمایشگاه حضور پیدا می کنیم. حضور ما در نمایشگاه ها هم در مواردی با دعوت اتاق تعاون انجام می شود.»

وی می افزاید:«در نمایشگاه های خارجی هم حضور داشته ایم، مانند ترکیه. امسال هم قرار بود نمایشگاهی در کشور ایتالیا برگزار شود که به دلیل هزینه های بالای آن نتوانستیم شرکت کنیم.»

مدیر عامل تعاونی فرش آلاچیق بافت اردبیل در مورد گردش مالی این تعاونی هم گفت:«گردش مالی ما منوط به میزان فروش است که نوسان دارد، اما با توجه به حجم کنونی فروش، سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروش داریم. با این همه، ما به آن صورت نتوانسته ایم در صادرات نقش آفرینی داشته باشیم، چرا که این بازار عموماً در اختیار دلال ها و واسطه ها است. ما هم کالایمان را به این واسطه ها می فروشیم و این آنها هستند که فرش ها را صادر می کنند.»

 

درج دیدگاه