شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانه‌های آرد خوزستان:

مراکز تعاون روستایی در خرید امسال ورود نکنند

رضا علیرضایی گفت: به دلیل مشکلاتی که سال گذشته از بابت بی‌کیفیتی گندم‌ها برای کارخانه‌های استان خوزستان به وجود آمد، درخواست ما این است که درخرید امسال، مراکز استاندارد وارد عمل شوند تا مراکز تعاون روستایی غیر استاندارد در خرید ورود نکنند؛ در صورتی که این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته از […]

رضا علیرضایی گفت: به دلیل مشکلاتی که سال گذشته از بابت بی‌کیفیتی گندم‌ها برای کارخانه‌های استان خوزستان به وجود آمد، درخواست ما این است که درخرید امسال، مراکز استاندارد وارد عمل شوند تا مراکز تعاون روستایی غیر استاندارد در خرید ورود نکنند؛ در صورتی که این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته از بابت بی‌کیفیتی گندم‌ها داشتیم برطرف خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانه‌های آرد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار غلات نیوز بیان کرد: نزدیک به ۵ ماه است از اجرای طرح سهمیه شناور در سطح استان می‌گذرد که براساس این طرح به تناسب میزان فروش کارخانه‌ها در ماه سهمیه گندم به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در حال حاضر اجرای این طرح در سطح استان به ۳۰ درصد رسیده و خوشبختانه تاکنون تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت آرد داشته است. درواقع این طرح باعث گردید کارخانه‌ها نسبت به ارتقاء کیفیت آرد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نیز در جهت خرید دستگاه‌ها و لوازمی که به بهبود کیفیت آرد کمک می‌کند، گام بردارند.

وی افزود: قطعا طرح سهمیه شناور بر کیفیت نان هم اثرگذار خواهد بود اما باید به این مساله توجه داشت که هرچقدر هم آرد مطلوب در نانوایی‌ها توزیع شود اگر نانوا مهارت کافی نداشته باشد قادر به تولید نان خوب و مرغوب نخواهد بود.
علیرضایی با بیان اینکه در سال جاری ما به دنبال این هستیم که طرح سهمیه شناور را از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسانیم عنوان کرد: اگر دولت این صنعت را به طور کامل آزادسازی کند تکلیف ما روشن خواهد شد متاسفانه ما درحال حاضر برای تامین آرد فانتزی استان دچار چالش‌هایی هستیم؛ سهمیه گندم ۹۰۰ تومانی از طریق سامانه تهران قطع شده و واردات گندم خارجی هم ممنوع گردیدهکه متاسفانه این مسائل کارخانه‌های سطح استان را دچار مشکل کرده است اما درصورتی که صد درصد آزاد شود در خرید گندم مرغوب قدرت انتخاب خواهیم داشت و قطعا می‌توانیم اوضاع را سامان‌دهی کنیم اما متاسفانه در حال حاضر هر روز باید منتظر یک قانون و اتفاق جدید باشیم و مدیریت از دستمان خارج است لذا امیدواریم دولت در سال جدید به آزادسازی کامل صنعت گندم کمک کند  تا ما در خرید گندم که مهم‌ترین بخش کارمان است قدرت انتخاب داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اولین کمیته خرید گندم در استان برگزار شده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و حدود ۲۰روز دیگر اولین خرید در استان آغاز خواهد شد.
علیرضایی بیان کرد: در خرید امسال از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده خواهد شد. درحال حاضر ۱۴ کارخانه فعال در سطح استان داریم که در مجموع دارای ۴۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد هستند و لذا نیمی از گندم استان می‌تواند در کارخانه‌ها ذخیره‌سازی گردد.

به گزارش غلات نیوز، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانه‌های آرد استان خوزستان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که دولت در مرحله خرید گندم وارد عمل شود؛سال گذشته کارخانه‌ها به لحاظ کیفی دچار مشکل شدند زیراگندم مرغوب با گندم‌های بی‌کیفیت اختلاط شده و در نهایت گندم نامرغوب به کارخانه‌ها تحویل داده می‌شد لذا درخواست ما این است که امسال مراکز استاندارد وارد عمل شوند تا مراکز تعاون روستایی غیر استاندارد در خرید ورود نکنند.در صورتی که این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته از بابت بی‌کیفیتی گندم‌ها داشتیم برطرف خواهد شد.

درج دیدگاه