جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: ۵۰۰ هزار عضو تعاونی‌ها در سمت‌های هیئت مدیره

حمید-کلانتری-معاون-تعاون
حمید-کلانتری-معاون-تعاون

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته‌است: در کشور ۱۱۰ گرایش در نوع تعاونی‌ها در محورهای تولید، خدمات و توزیع وجود دارد و ۵۰۰ هزار عضو تعاونی‌ها در سمت‌های هیئت مدیره قرار دارند. سید حمید کلانتری در«نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه و افزایش بهره‌وری در تعاونی‌های استان خوزستان » گفت: نظارت جمعی […]

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته‌است: در کشور ۱۱۰ گرایش در نوع تعاونی‌ها در محورهای تولید، خدمات و توزیع وجود دارد و ۵۰۰ هزار عضو تعاونی‌ها در سمت‌های هیئت مدیره قرار دارند.
سید حمید کلانتری در«نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه و افزایش بهره‌وری در تعاونی‌های استان خوزستان » گفت: نظارت جمعی و تعامل شبکه‌ای در کار تعاونی‌ها وجود دارد و هیچ شبکه‌ای از تعاونی با چنین ویژگی‌هایی قوی‌تر نیست.
این همایش روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شده‌است.
به گفته کلانتری فعالیت موثرشبکه‌های تعاونی می‌تواند بهره‌وری خوبی به دنبال داشته‌باشد و این موضوع که تعاونی منشإ هم‌افزایی داشته و با روحیه جمعی تشکیل می‌شود یکی از خوبی‌های این تعاونی‌ها نسبت به بخش خصوصی است.
او در بخش دیگری ازسخنانش بیان داشت: باید بین تعاونی‌های تولید کننده و مصرف‌کننده تعامل وجود داشته باشد که متأسفانه در بخش خصوصی این تعامل وجود ندارد و از نتایج تعامل، رفاه مصرف کننده است و از طرفی تعاونی نیز سرمایه‌های اجتماعی را جذب خود می‌کند.
کلانتری با اشاره به اینکه لازم است تعاونی‌ها در کار خود با هم رقابت داشته باشند گفته‌است: مدیریت‌ها باید بر اساس رقابت تقویت شوند و در کار خود نقد و آسیب‌شناسی کنند و اینکه برخی از تعاونی‌ها نگاه نقادانه نسبت به خود ندارند جای تاسف دارد؛ چرا که این نگاه، لازمه حل مشکلات و آسیب‌هاست.
او از ضرورت‌های تعاونی‌ها برای انجام کار و نیزعوامل موفق تعاونی‌ها در امر رقابت و کار را برخورداری از ارتباط مناسب، شناخت بازار، برنامه‌ریزی و هدف دانسته‌است.

درج دیدگاه