شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

نشست دو سالانه بین المللی تعاونی ها در کانادا آغاز شد: تعهد توسعه محور اولین گروه اقتصادی بین المللی

نشست بین المللی تعاونی ها

تعاون آنلاین – سومین نشست دو سالانه بین المللی تعاونی ها از سه شنبه (۲۰ مهر) در کبک کانادا در حالی آغاز می شود که ۲ هزار و ۹۵۰ شرکت کننده از ۱۱۶ کشور جهان در  این گردهمایی حضور دارند. شرکت کنندگان در جلسات و میزگردهای متعدد در مورد مسائل روز پیش روی تعاونی ها مانند […]

تعاون آنلاین – سومین نشست دو سالانه بین المللی تعاونی ها از سه شنبه (۲۰ مهر) در کبک کانادا در حالی آغاز می شود که ۲ هزار و ۹۵۰ شرکت کننده از ۱۱۶ کشور جهان در  این گردهمایی حضور دارند. شرکت کنندگان در جلسات و میزگردهای متعدد در مورد مسائل روز پیش روی تعاونی ها مانند واقعیت های اقتصاد اجتماعی و ژئوپلیتیکی، لزوم سازگاری با روند جدید تجارت جهانی، تصاحب فرصت های تجاری و رقابت در بخش های مختلف و همینطور ارائه نقشه راه دقیق برای عمل به برنامه توسعه پایدار و رسیدن به اهداف آن بحث و تبادل نظر می کنند.این نشست سالانه به مدت ۳ روز کاری ادامه دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، بیش از ۲۳۵ سخنران، ۶ میزگرد، ۹ انجمن، ۷ جلسه تخصصی برای بخش های مختلف، ۱۴ مقاله و ۵۰ قرار ملاقات در این نشست برگزار و استراتژی های آینده و ایده های نوآورانه در آن مطرح می شود. علاوه بر این موجبات تجارت تاجر با تاجر (B2B) فراهم شده است تا این نشست تبدیل به یک فروشگاه عرضه محصولات و خدمات و اطلاعات برای تعاونی های حاضر شود.

رویکرد اجتماعی و فرهنگی تعاونی ها باعث می شود که اهرمی قوی برای حل مشکلات جهانی مانند امنیت غذای، بحران بیکاری، دسترسی به بهداشت و خدمات اجتماعی، فقر، مشارکت اجتماعی، تغییرات آب و هوایی و توسعه پایدار باشند.

در روز ۱۳ اکتبر طی یک هکاری بی سابقه شرکت کنندگان از مدیر اجرایی گرفته تا جوانان برای تحقق اهداف برنامه توسعه پایدار سازمان ملل به بحث می پردازند. در انتهای آن روز اعضا در جلسه ای عمومی حاضر می شوند که نتایج اولیه گفتگوها به اطلاع نمایندگان سازمان ملل می رسد. همچنین نتیجه نهایی و آمار و ارقامی که باید محقق گردند طی چند هفته آینده توسط مونیک لیرو، رییس اتحادیه بین المللی تعاونی ها به سازمان ملل ارائه می شود. تعاونی ها در سرتاسر جهان یک میلیارد عضو دارند و اولین گروه اقتصادی بین المللی هستند که برای اجرای برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متعهد می شوند.

 

 

درج دیدگاه