شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

نعمت زاده: برند برتر با اعتماد به گزینش مردم انتخاب شود

تعاون آنلاین -وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز باید نام و نشان تولیدکننده و کیفیت محصولات آن با بهره گیری از نظر مردم به دست آید، در واقع انتخاب برند برتر با اعتماد به گزینش مردم صورت گیرد و مبنای برنامه ریزی باشد.

«محمدرضا نعمت زاده» بعدازظهر یکشنبه در نخستین دوره جشنواره «نام نشان ایرانی» (برند) در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اعلام کرد: سال ۲۰۱۶ میلادی یکصد برند برتر در سطح جهان، دو هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار ارزش دفتری داشتند.
وی افزود: سهم رسانه از یکصد شرکت برتر جهان سه مورد به ارزش ۳۵ میلیارد دلار و مخابرات و حمل ونقل به ترتیب سه و چهار مورد با ارقام ۲۳ و ۲۰ میلیارد دلار دیگر برندهای برتر جهانی بود.
نعمت زاده گفت: اکنون با توجه به نوع فعالیت ها یکصد هزار واحد صنفی در کشور مشغولند. همچنین ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی، ۴۰۰ هزار واحد خدماتی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توزیعی داریم.
وی ابراز امیدواری کرد تولیدات جمهوری اسلامی با تلاش نیروهای بومی به دایره یکصد برند برتر در عرصه بین المللی وارد شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال سازمان توسعه تجارت برای معرفی برندهای برتر نخستین گام را برداشت و با نظرخواهی صورت گرفته ۱۸ برند را که بیشترین امتیاز را به دست آورده اند، معرفی می کند.
وی توضیح داد: نام و نشان ایرانی به ایجاد اعتماد در جامعه منجر می شود و به هر میزان آگاهی مردم ارتقا پیدا کند، انتخاب ها بهتر صورت می گیرد .
به گزارش ایرنا بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات کشور در ۱۰ ماهه امسال ۳۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار با رشد ۸.۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بود.
واردات نیز با ارزش ۳۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار، رشد ۳.۲۱ درصدی را رقم زد.
از این رو، تراز تجاری ایران که از آغاز امسال روند مثبت خود را حفظ کرده است، با ثبت ۲۸۸ میلیون دلار به سود صادرات، این مسیر را ادامه می دهد.

درج دیدگاه