جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

نقش تعاونی ها در خروج از رکود و رشد اقتصادی کشور انکارناپذیر است

تعاون آنلاین – معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش پر رنگ توسعه تعاونی ها به عنوان عامل محوری در خروج از رکود و شکوفایی اقتصادی کشور انکارناپذیر است.

سید حمید کلانتری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح توسعه ساختمان اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعاونی ها مدیریت سرمایه های خرد مردم را دنبال می کنند و افزایش تعداد این بنگاه های اقتصادی در راستای فقرزدایی، عدالت اجتماعی و توسعه کارآفرینی نقش موثری دارد.
وی تصریح کرد: جوانان، نخبگان و فارغ التحصیلان باید برای حل معضل بیکاری باید به سمت تعاونی ها حرکت کنند چراکه ظرفیت های شغلی فراوانی در تعاونی ها نهفته است.
کلانتری افزود: استان مرکزی در زمینه صنعت و تولید اشتغال استانی پیشگام است و در توسعه تعاونی های نیز می تواند استانی پیشرو باشد.
استاندار مرکزی در این آیین گفت: اداره کل ، کار و رفاه اجتماعی استان از جایگاه خاصی برخوردار است و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و ظرفیت های اشتغال، توسعه تعاونی ها مولفه ای ارزشمند محسوب می شود.
محمود زمانی قمی گفت: اقدامات و فعالیت های مطلوبی در حوزه تعاونی ها انجام گرفته است اما، با توجه به ظرفیت ها می توان تعداد تعاونی ها از نظر کمی و کیفی افزایش داد.
وی افزود: جریان تعاون در رشد و اعتلای اقتصادی کشور نقشی محوری دارد و با مسیر قانونی و اصلاح برخی قوانین و ظرفیت های موجود می توان شاهد افزایش بهره وری تعاونی ها در استان مرکزی بود.
به گزارش ایرنا، توسعه ساختمان اداری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در چهار طبقه و یک طبقه پارکینگ، در ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
اتاق تعاون استان مرکزی نیز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار مرکزی با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع وسعت بنا در سه طبقه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال بهره برداری شد.
۲ هزار و ۳۳۱ شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد.

درج دیدگاه