شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

هدف‌گذاری صادرات ۵۰ میلیون دلار کالا از همدان در سال جاری

رحمان نادی با بیان اینکه سال گذشته اتاق تعاون استان همدان موفق شد یک هیأت تجاری به اقلیم کردستان عراق اعزام کند، اظهار کرد: در سفر این هیأت تجاری دو قرارداد به ارزش ۶۲ میلیون دلار منعقد شد. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اتاق تعاون استان همدان موفق به صادرات ۳۸ میلیون […]

رحمان نادی با بیان اینکه سال گذشته اتاق تعاون استان همدان موفق شد یک هیأت تجاری به اقلیم کردستان عراق اعزام کند، اظهار کرد: در سفر این هیأت تجاری دو قرارداد به ارزش ۶۲ میلیون دلار منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اتاق تعاون استان همدان موفق به صادرات ۳۸ میلیون و ۷۶۹ هزار دلار در حوزه شرکت‌های تعاونی استان شد، ادامه داد: کالاهای صادرشده شامل کالاهای ساختمانی، مواد غذایی، شوریجات و ترشیجات، خشکبار، دام زنده، سیب‌زمینی، سیر، درب‌های ساخته‌شده فرفوژه، لوازم‌ خانگی، دارو، تخم‌مرغ و … می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه صادرات اتاق تعاون استان همدان به چهار کشور انجام‌ شده است، افزود: عمده صادرات به کشورهای ترکیه، عراق، کویت و عمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات اتاق تعاون استان همدان در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ بیش از صد درصد رشد داشته است، افزود: برای سال جاری در اتاق تعاون استان ۵۰ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور هدف‌گذاری شده است.

به گزارش فارس، نادی تصریح کرد: درخواست مجوز از سازمان توسعه تجارت خارجی کرده‌ایم تا یک هیأت تجاری به عراق اعزام کنیم و پذیرش یک هیأت تجاری از عراق داشته باشیم.

وی بابیان اینکه برنامه‌ای برای ورود به بازار اروپا نداریم، ادامه داد: کالاهای تولیدی در استان همدان رقابت‌پذیر نیست و فقط در حوزه میوه و خشکبار می‌توانیم ورود کنیم.

درج دیدگاه