چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

هیئت رئیسه کمیسیون تعاونی های دانش بنیان اتاق تعاون بر کرسی نشست

در اولین نشست کمیسیون تعاونی های دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تعاون ایران پیشنهاد شد: به منظور افزایش بهره وری در این بخش، اولین همایش تعاونی های دانش بنیان را در کشور برگزار کنیم. محمد مهدی تیموری معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون با اشاره به استفاده بهینه از امکانات […]

در اولین نشست کمیسیون تعاونی های دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تعاون ایران پیشنهاد شد: به منظور افزایش بهره وری در این بخش، اولین همایش تعاونی های دانش بنیان را در کشور برگزار کنیم.

محمد مهدی تیموری معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون با اشاره به استفاده بهینه از امکانات موجود دانش بنیان در بخش تعاون و اینکه این بخش از اقتصاد در اکثر بخش های اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد و یک بخش فرا وزارت خانه ای است، گفت: به منظور کاهش قیمت تمام شده تولید و کالا باید بیش از پیش به این نوع از تعاونی ها توجه کنیم و از این رو کمیسیون تعاونی های دانش بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق تعاون ایران را تشکیل داده ایم.

وی با اشاره به تعامل گسترده تر با اتاق بازرگانی و استفاده بهینه از ظرفیت ها، پیشنهاد کرد: بهتر است با کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی جلسه مشترکی برگزار کنیم.

تیموری گفت: می توانیم به منظور افزایش بهره وری در این بخش، اولین همایش تعاونی های دانش بنیان را در کشور برگزار کنیم.

این معاونت اتاق تعاون ایران یادآور شد: یکی از ویژگی های تعاونی های دانش بنیان به روز بودن و منطبق بودن با بازار است که اهمیت بسیاری دارد و با توجه به این موضوع بسیاری از تعاونی ها به علت اینکه نتوانسته اند خود را با بازار تطبیق بدهند، تعطیل شده اند و از این رو این کمیسیون باید بتواند اراده تعاونی های جدید دانش بینان را در افراد به وجود آورد.

وی به آمار تعاونی های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید از این تعاونی ها آمار دقیقی داشته باشیم تا بهتر بتوانیم به ساماندهی آنها بپردازیم.

تیموری بیان داشت: بسیاری از سیاست های دولت را می توان در تعاونی های دانش بنیان ملاحظه کرد و از این رو می توان از طریق این تعاونی ها سیاست های دولت را پیگیری کرد.

معاونت اموراستان ها و اتحادیه های اتاق تعاون با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: تفکر تعاونی های دانش بنیان به این سیاست ها نزدیک است و اگر ما این تعاونی ها را حمایت کنیم، راه را برای اجرای اقتصاد مقاومتی هموار کرده ایم و از آنجا که کمیسیون تعاونی های دانش بینان اتاق تعاون به یک بخش خاص اختصاص ندارد و فرا بخشی است و می تواند در سایر کمیسیون ها نیز تاثیربگذارد، در این راستا راهگشا خواهد بود.

در ادامه این نشست، با رای گیری از اعضای کمیسیون، هیئت رئیسه آن انتخاب و محمدی با ۶ رای به عنوان رئیس کمیسیون، جمیلی با اکثریت آرا به عنوان نائب رئیس و ارسلان با ۷ رای به عنوان دبیر این کمیسیون برگزیده شدند.

در پایان این نشست نیز محمدی رئیس کمیسیون تعاونی های دانش بنیان با بیان اینکه تشکیل اتحادیه کشوری تعاونی های دانش بنیان را باید جدی بگیریم، گفت: تعاونی های دانش بنیانی که دارای محصولات تولیدی هستند، باید در سطوح مدیران و مسئولین ارشد مورد حمایت قرار بگیرند و با حضور در نمایشگاه ها ظرفیت های خود را نشان دهند.

درج دیدگاه