جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

کاهش نرخ بیکاری در استان همدان

در سال جاری استان سمنان رتبه اول و استان اردبیل رتبه دوم و استان همدان رتبه سوم را در کاهش نرخ بیکاری کسب کرده است.

‌معاون امور اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه ‌استان همدان جزو استان‌های تک رقمی در کاهش نرخ بیکاری است، گفت: نرخ بیکاری در استان همدان در سال گذشته ۸.۹ بوده که در سالجاری با کاهش نسبی به ۸.۲ درصد رسیده است.

‌به گزارش تعاون آنلاین، مصطفی قربانفر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری استان سمنان رتبه اول و استان اردبیل رتبه دوم و استان همدان رتبه سوم را در کاهش نرخ بیکاری کسب کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی انجام شده استان همدان کمترین نرخ بیکاری را در فصل بهار و تابستان دارد که معمولاً افراد در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال مشغول به کار و در رده سنی ۲۰ تا ۲۸ سال در جست‌وجوی شغل و بیکار هستند.

قربانفر در رابطه با افزایش آمار اشتغال در استان همدان، خاطر نشان کرد: باتوجه به پیشرفت چشمگیر استان همدان در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، راه‌اندازی واحدهای صنعتی غیر فعال و اعطای وام به سرمایه‌گذاران و ارائه خدمات و تسهیلات پیشرفته شاهد افزایش آمار اشتغال در استان هستیم‌.

معاون امور اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: استان همدان پتانسیل و ظرفیت مناسب و شایسته‌ای در زمینه صنعت گردشگری و جذب توریست دارد و با توجه به این مسئله استان همدان اقدامات مهم و مناسبی از جمله فضاسازی زیبای شهر، فضاسازی بلوار ارم، پیاده راه بوعلی ‌و دیگر مناطق مهم شهر در راستای جذب توریست انجام داده است.

وی با تأکید براینکه پیشرفت در بخش صنعت و همچنین در بخش مسکن نیز تآثیر زیادی در کاهش نرخ بیکاری داشته است، اظهارکرد: به دنبال رونق بخش مسکن مشاغل زیادی برای قشر جوان به وجود آمده است.

قربانفر با اشاره به راه‌اندازی فولاد ملایر و جذب نیرو، فولاد جعفری و احیا چند واحد معدنی در استان، افزود: همچنین در بخش مسکن با رشد ۱۵ درصدی بازار مسکن بالطبع فرصت‌های شغلی زیادی برای کارگران ساختمانی و افزایش دستمزد آنها ایجاد شده است.

درج دیدگاه