شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران:

کشاورزی در آستانه رونق است

بازگشت رونق تجاری در بخش کشاورزی
بازگشت رونق تجاری در بخش کشاورزی

ارسلان قاسمی بیان کرد: حمایت دولت از بخش خصوصی و تعاونی‌ها موجب شده است این بنگاه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی و شیلات به شکل بهینه بهره‌مند شوند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران در گفتگو با خبرنگار تعاون آنلاین گفت: مشکل نبود فناوری مدرن و نیز عدم ورود سرمایه در بخش کشاورزی کشور موجب شده است که طی سال‌های اخیر نتوانیم نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

قاسمی افزود: متاسفانه در دولت نهم و دهم این مسائل تشدید شد و بازدهی بخش کشاورزی را به تعویق انداخت. با این وجود به دلیل سیاست‌های مناسبی که دولت تدبیر و امید بکار بست تا حد زیادی این مشکلات رفع شده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات میگو در دوران تحریم، اظهار داشت: پس از برجام توانستیم با رایزنی‌هایی که با شرکت‌های بین‌المللی انجام داده‌ایم بازار‌های صادراتی را بازگردانیم و تا حدی به شرایط پیش از تحریم نزدیک شدیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید، برقراری تعامل با سرمایه‌گذاران خارجی است که اگر در دولت دوازدهم همین روال ادامه پیدا کند مطمئنا فضای بهتری برای اقتصاد و تولید داخلی به ویژه در بخش کشاورزی و شیلات خواهیم داشت.

قاسمی در ادامه گفت: از آنجا که حدود ۹۹ درصد از بخش کشاورزی، آبزی‌پروری و صید شیلات در اختیار تعاونی‌ها و بخش خصوصی است، با ایجاد فضای امن اقتصادی و حمایت دولت، فعالیت در این حوزه‌ها رونق یافته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم، طراز تجاری بخش کشاورزی افزایش یافته است بیان کرد: در سال ۹۲ میزان رشد تجاری در این بخش ۸.۱-  میلیارد دلار بود که در پایان سال ۹۵ این عدد به ۳- رسیده و این می‌تواند مهمترین دستاورد این دولت در حوزه کشاورزی باشد.

درج دیدگاه