جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

گوشت گوساله ۶۵ هزار تومانی در راه بازار

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: برای عرضه مستقیم گوشت به بازار اعلام آمادگی کردیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: برای عرضه مستقیم گوشت به بازار اعلام آمادگی کردیم.

به گزارش تعاون‌آنلاین، سید احمد مقدسی از اعلام آمادگی دامداران برای عرضه مستقیم گوشت به بازار خبر داد و گفت: با این اقدام علاوه بر کاهش قیمت، انباشت ایجاد شده در جمعیت دام نیز متعادل خواهد شد.

وی گفت: در جلسه‌ای که با معاونت اموردام وزارت جهاد داشتیم، برای عرضه مستقیم گوشت به بازار اعلام آمادگی کردیم.

وی افزود: در آن جلسه عنوان شد دامداران تولیدات خود را به صورت لاشه یا بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وغرفه‌های میادین عرضه کنند اما به دلیل مشکلات و سختی‌هایی که برای عرضه در این اماکن وجود دارد ما آن را نپذیرفتیم و از معاونت امور دام درخواست کردیم یکی از سردخانه ها و فروشگاه‌های متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم در آنجا محصول خود را به مردم عرضه کنیم.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه درخواست خود را برای این منظور به معاونت امور دام ارسال کرده‌ایم، ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که این معاونت انجام می‌دهد بتوانیم این کار را انجام دهیم.

مقدسی گفت: در این طرح گوشت گوساله بدون استخوان کیلویی ٧۵ هزارتومان و با استخوان کیلویی ۶۵ هزارتومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرضه گوشت گوسفندی دشواری هایی خاصی دارد، ادامه داد: در صورت موفقیت فاز اول اجرای طرح، در مرحله بعدی گوشت گوسفندی به مردم عرضه می شود.

مقدسی با بیان اینکه ۵۵ درصد نیاز کشور به گوشت از طریق دام سنگین تامین می شود، افزود: با عرضه مستقیم دام سنگین، هم قیمت بازار می شکند و هم انباشت زیادی که در زمینه این نوع دام اتفاق افتاده، از بین خواهد رفت.

درج دیدگاه