جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

منصوری خبر داد: ریزش نیروی کار در بخش صنعت

عیسی منصوری گفت: خالص اشتغال در بخش صنعت در سال گذشته منفی ۳۰ هزار شغل بود. 

خالص اشتغال در بخش صنعت در سال گذشته منفی ۳۰ هزار شغل بود.

به گزارش تعاون انلاین، “عیسی منصوری”، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون با اعلام این مطلب ئ تاکید بر منفی بودن ایجاد شغل در بخش صنعت، افزود: سال گذشته خالص اشتغال بخش صنعت منفی ۳۰ هزار شغل بود و به عبارتی ریزش نیروی کار داشتیم بنابراین ضروری است که توجه‌ ویژه به بنگاه‌های خرد و کوچک داشته باشیم و ابزارهای حمایتی برای آنها در نظر بگیریم.

منصوری: اصطلاح کارآفرینی ساده استفاده می شود اما سیاست گذاری تغییر نکرده است

وی تصریح کرد: علاوه بر توجه عام باید برای توسعه و حمایت از این بنگاه‌ها به طور خاص برنامه‌ریزی کنیم؛ بنابراین سال گذشته و امسال روش‌های جدید تامین مالی و ارائه تسهیلات به بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط را راه‌اندازی کردیم و برخی از بانک‌ها را وارد میدان کردیم و آموزش دادیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون گفت: هم اکنون تامین مالی و تسهیلات بانک‌ها اجرا می‌شود و رئیس جمهوری بر پایه گزارشات ارائه شده به رئیس کل بانک مرکزی دستور دادند که همه بانک‌ها از این روش استفاده کنند.

وی افزود: در بحث حوزه دانش‌بنیان و فعالیت مربوط به فناوری اطلاعات، بر کسب‌وکارهای خرد و کوچک تمرکز کردیم و بر این اساس ۲۲ رشته فعالیت اقتصادی را در اولویت قرار دادیم.

منصوری بیان کرد: اکنون ۹۶ درصد اقتصاد کشور در اختیار بنگاه‌های خرد و کوچک و تنها نیم درصد مربوط به بنگاه‌های بزرگ است و ما نیز درصدد هستیم شرکت‌های بزرگ را از جریان توجه خارج نکنیم و در شرایط موجود آنها را به هم متصل کنیم.

وی با اشاره به منطبق نبودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیاز بازار کار، گفت: در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها مزیت‌های منطقه و رشته‌های مهارتی مورد نیاز را احصا کردیم تا سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های دیگر به متقاضیان آموزش دهند.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر کار پیش‌بینی کرد که با وضعیت بودجه‌ای، امسال ۵۷۰ هزار شغل جدید ایجاد شود.

درج دیدگاه