پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

۶۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی تحت پوشش قرار گرفتند

​دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: ۶۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی تحت پوشش قرار گرفتند.

​دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: ۶۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی تحت پوشش قرار گرفتند.

تقویت مشاغل خانگی در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امامدادی در دیدار با مدیر کل بانوان استانداری خراسان شمالی در بجنورد گفت: در چند سال گذشته فرایند برای ایجاد شغل خانگی سنتی بود اما با مطالعات انجام شده متوجه شدیم که باید بازنگری هایی را به ویژه در حوزه توانمندسازی و کاهش وابستگی به تسهیلات داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین ویژگی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی انعطاف پذیری این طرح بوده یعنی با توجه موقعیت و مزیت نسبی منطقه انعطاف لازم به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: در طرح کنونی مشاغل خانگی وابستگی به اعطای تسهیلات وجود نخواهد داشت و دریافت تسهیلات مرحله آخر اجرای طرح است.

امامدادی ادامه داد: در گذشته ایجاد اشتغال با اعطای تسهیلات شروع می شد که این وابستگی به تسهیلات، وضعیت اشتغال را بسیار آسیب پذیر می سازد.

همچنین محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در ادامه این دیدار بیان کرد: در اسفند سال ۹۵ الگویی در وزارت خانه با نام الگوی نوین مشاغل خانگی مطرح شد و از جهاد دانشگاهی به عنوان مجری دعوت به عمل آمد.

وی افزود: بعد از مصوب شدن طرح قرار بر این شد تا این طرح در ۹ استان کشور به مرحله اجرا درآید که یکی از این استان‌ها خراسان شمالی بوده است.

بیجندی ادامه داد: در حال حاضر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی تبدیل به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شده است که هفته آینده هر ۳۱ استان کشور تحت پوشش اجرای این طرح در خواهند آمد.

 خراسان شمالی در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک

ملیحه یغمایی مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان توانستیم سند توسعه بانوان را در این استان به تصویب برسانیم، گفت: اجرای طرح مشاغل خانگی بسیار مناسب این استان است به شرط اینکه در چارچوب مشخص انجام شود.

وی افزود: مردم خراسان شمالی افرادی سنتی هستند در نتیجه نرخ مشارکت پذیری آن ها بسیار بالاست.

یغمایی اظهار کرد: یک سری مشاغل هستند که مردم علاقمند به اجرای آن هستند که یکی از آن ها امر تولید پوشاک است و اکنون خراسان شمالی در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک است.

وی تصریح کرد: همچنین محصولاتی نیز در این استان وجود دارند که باید ورود پیدا کرد و به دنبال برندسازی برای آن ها باشیم که سمنو و لبنیات از جمله این محصولات است.

وی به نرخ مشارکت زنان در این استان نیز اشاره کرد و گفت: رتبه نرخ مشارکت زنان خراسان شمالی ۱۱ است این درحالیست که میانگین کشوری رقم ۱۳ است.

جهاددانشگاهی خراسان شمالی تمام قد در حوزه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار خدمات رسانی می کند

محسن رحمانی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس سند توسعه استان در حال فعالیت است و برای زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی تمام قد در خدمت رسانی آماده است.

وی به فعال شدن دفاتر تسهیل گری نیز اشاره کرد و افزود: این دفاتر در حواشی شهر مشغول به کار هستند که می توانند در حوزه مشاغل زنان سرپرست خانوار ساکن در این مناطق ورود پیدا کنند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا ۱۰ دستگاه ریسندگی که تولید یکی از شرکت های دانش بنیان کرمانشاه بود از سوی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی به این استان اعطا شود تا در امر ریسندگی از آن استفاده شود.

درج دیدگاه