یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

کدام استان‌ها بالاترین ثبت تعاونی را در کشور داشتند؟

تعاونی ها نزدیک به 40 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از کسب رتبه دوم کشوری در ثبت و تشکیل شرکت های تعاونی در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از کسب رتبه دوم کشوری در ثبت و تشکیل شرکت های تعاونی در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

از تسهیلات اشتغال روستایی چقدر به لرستان رسید؟

به گزارش تعاون‌انلاین، علی آشتاب با اعلام این خبر گفت: بر اساس تازه‌ترین آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرده است در آذر ماه سال ۹۸ تعداد ۳۳۲ تعاونی جدید در کشور برای انجام فعالیت‌های مختلف کسب و کار به ثبت رسیده‌اندکه استان لرستان با تعداد ۳۱شرکت تعاونی در رتبه دوم و استان فارس با ۳۵ تعاونی در رتبه اول جای دارند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان بیشترین تعداد تعاونی های ثبت شده را در بخشهای کشاورزی و صنعت عنوان و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۳ تعاونی با عضویت یک هزار و ۱۶۹ نفر و اشتغال یک هزار و ۱۱۴ نفر با سرمایه ای معادل ۱۱ میلیارد ریال در لرستان تشکیل و به ثبت رسیده است .

وی افزود: شهرستان های خرم آباد ، بروجرد و الیگودرز بیشترین ثبت تعاونی را در استان داشته‎اند .

آشتاب با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه بخش تعاون در رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد: توسعه، ترویج فرهنگ کار گروهی ، پیگیری مسائل و مشکلات شرکت های تعاونی و تقویت تعاونی ها در سال رونق تولید می تواند بر کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کند.

2 دیدگاه ها

درج دیدگاه