جمعه, اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳

توزیع ۲۶۲۰ تن کالای تنظیم بازاری در کردستان

کالای اساسی
کالای اساسی

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی استان در نیمه اول سال جاری برای تنظیم و تعادل بخشی به قیمت‌های بازار ۲ هزار و ۶۲۰ تن کالای اساسی بین شهروندان و روستاییان توزیع کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، پیمان اسکندری اظهار داشت: این میزان کالای ویژه تنظیم بازار شامل ۳۴۵ تن برنج، ۹۲ تن گوشت منجمد، ۱۲ تن مرغ منجمد، یک هزار و ۸۲۶ تن شکر، ۱۶۹ تن روغن خوراکی، ۱۴۸ تن قند، ۱۶ تن رب گوجه فرنگی و ۱۲ تن خرما است.

تعاونی‌های کردستان چقدر اشتغال ایجاد کردند؟

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۴ هزار و ۷۷۴ تن آرد خام و خبازی نیز توسط اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی استان در بین روستاییان کردستانی توزیع شده است، افزود: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار سعی بر این بوده در سال جاری ۴۰ درصد کالاهای خود را در روستاهای استان توزیع شود.

اسکندری اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از ۹۱ میلیون لیتر نفت سفید، نفت گاز و بنزین و سه میلیون و ۴۶۹ هزار کیلوگرم گاز CNG و گاز LPG برای مصرف خانگی و ماشین آلات کشاورزی در روستاهای استان از طریق ۲۸۷ جایگاه سوخت و طرح های محوری شرکت تعاونی روستایی توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان افزود: در نیمه اول سال جاری مقدار ۳۳۲ هزار و ۲۶ تن گندم، ۶ هزار و ۴۸۳ تن کلزا بصورت تضمینی و مقدار ۱۳ هزار تن سایر محصولات تولیدی استان بصورت توافقی از تولید کنندگان خریداری شده است.

وی یادآور شد: همچنین در نیمه اول سال جاری این سازمان در راستای وظایف نظارت، هدایت و حمایت شبکه در حوزه‌های حسابرسی و آموزش و توسعه تعاونی ها را به تفکیک اقداماتی انجام داده است.

 

درج دیدگاه