یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

کلانتری: دولت از اشتغال «فناوری محور» حمایت می کند/ بانک ها به جای کاغذبازی به فکر اشتغال باشند

سید حمید کلانتری

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظهور عرصه های مختلف اشتغالزایی در جهان گفت: اشتغال فناوری محور از جمله استارتاپ ها مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. به گزارش تعاون آنلاین، سیدحمید کلانتری روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: حمایت […]

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظهور عرصه های مختلف اشتغالزایی در جهان گفت: اشتغال فناوری محور از جمله استارتاپ ها مورد حمایت جدی دولت قرار دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، سیدحمید کلانتری روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: حمایت از فرصت های شغلی جدید در بستر فضای مجازی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید در زمینه اشتغال رویکردمان به سمت فناوری باشد چرا که در سال های اخیر بسیاری از جوانان با استفاده از فکرهای نو توانسته اند با ساخت یک اپلیکیشن علاوه بر میلیاردها ریال سرمایه در سطح وسیعی نیز ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: امروز کشور ما نیاز به کار و توسعه استارتاپ ها دارد و ما باید اجازه دهیم فضای مجازی توسعه یافته و به یک بازار بزرگ تبدیل شود.

کلانتری گفت: بانک ها به جای کاغذبازی به فکر توسعه کار و شغل باشند چرا که اغلب معرفی شوندگان به بانک ها از نحوه برخوردها ناراضی هستند که باید این موضوع مهم در بعضی از بانک ها اصلاح شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: شهرستان ساوجبلاغ ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال جوانان دارد.

فرماندار ساوجبلاغ نیز در این نشست به معرفی ظرفیت های موجود در شهرستان پرداخت وگفت : طبق سرشماری سال ۹۵ شهرستان ساوجبلاغ حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۷۸ هزار و ۴۳۸ نفر شاغل و هشت هزارو ۵۷۵ نفر بیکار وجود دارد که نرخ بیکاری آن ۹.۹ درصد است .

ابوالقاسم پالیزگیر گفت:در شهرستان ساوجبلاغ یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی ، ۶۷ معدن دارای مجوز ، ۵۰ واحد صنعتی تولید مواد غذایی با برندملی و فرا ملی ، ۱۲۳ هزار و ۸۴۳ متر اراضی کشاورزی و ۱۳ هزار و۵۰۰ متر اراضی باغی ، ۱۴۰ هکتار گلخانه وجود دارد که بیش از ۵۶ درصد محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ساوجبلاغ می باشد.

وی گفت : شهرستان ساوجبلاغ با وجود ۸۱ روستا که ۱۲ روستای آن نمونه گردشگری می باشد دارای ۱۷۱ تعاونی بوده که ۱۰۵ تعاونی آن فعال و ۱۶ هزار و ۶۹۷ عضو دارند.

پالیزگیر تامین بودجه لازم جهت تشکیل تعاونی توسعه عمران ، روان سازی فرآیند تشکیل تعاون روستایی ، تامین تسهیلات جهت شروع فعالیت اقتصادی تعاونی ها،هماهنگی دستگاههای صادر کننده مجوز و دریافت مجوز تشکیل اتاق تعاون در شهرستان ساوجبلاغ راخواستار شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز در این نشست ضمن اشاره به نقش شوراها و دهیاران در ایجاد اشتغال گفت : شوراها و دهیاران باید نوع تولید را مدیریت کنند و بازار فروش را مشخص کنند در غیر این صورت تولید با شکست مواجه خواهد شد.

اسماعیل خلیلی اظهار داشت : اعتبارات استان البرز در بخش مشاغل خانگی ۲۰۰ میلیارد ریال است که برای پرداخت آن محدودیتی وجود ندارد و بانکها مکلف شده اند از طرح های ارائه شده حمایت و تسهیلات لازم را به متقاضیان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اشتغال خرد زود بازده است گفت : ۵۵ درصد اشتغال در حوزه خدمات است و هر قدر به سمت اشتغال خرد ،خانگی ، خدمات در روستاها و مناطق گردشگری و بوم گردی برویم قطعا اشتغالمان به سمت توسعه خواهد رفت.

در ادامه تعدادی از مدیران تعاونی های موفق به ارائه گزارش کار و موفقیت های خود پرداختند .

درج دیدگاه