شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

خبر مهم برای متقاضیان تسهیلات اشتغال در استان مرکزی

استاندار مرکزی با اعلام ضرب‌الاجل یک ماهه جهت بررسی پرونده‌های طرح پایدار اشتغال روستایی گفت: فرمانداران و ادارات تنها تا پایان اسفندماه برای جمع‌بندی پرونده‌ها و اعلام به بانک‌ها ‌فرصت دارد.

استاندار مرکزی با اعلام ضرب‌الاجل یک ماهه جهت بررسی پرونده‌های طرح پایدار اشتغال روستایی گفت: فرمانداران و ادارات تنها تا پایان اسفندماه برای جمع‌بندی پرونده‌ها و اعلام به بانک‌ها ‌فرصت دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی عنوان کرد: قطار اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در استان مرکزی روی ریل قرار نگرفته و این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از روش ها و مکانیزم های اجرای طرح مانند سامانه کارا مشکلاتی وجود دارد، گفت: هیچ کدام از مسئولان وظایفی به سنگینی وظایف ریاست جمهوری ندارند اما با این وجود وی هر روز این طرح را پیگیری می کند و بهانه ای مانند وجود مشکلات در طرح به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همه این مسائل در جلسه استانداران با دکتر روحانی مطرح شد و تصمیماتی در حال اتخاذ است، افزود: امروز زمان حضور در عرصه عمل و انجام اقدامات درست با وجود مشکلات است. اجرای این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی در ارزیابی عملکرد فرمانداران نقش مستقیم دارد.

وی با تاکید بر تجمیع همه ظرفیت های شهرستان ها و قرار گرفتن آن در اختیار فرمانداران گفت: هر هفته جلسات مرتبط با این طرح تا پایان سال برگزار می شود و فرمانداران نیز موظفند تا ۲۹ اسفندماه تمام پرونده های ۱۰۲ میلیارد تومان طرح پایدار اشتغال روستایی را تعیین تکلیف کرده و به بانک ها ارجاع دهند و اگر تا پایان اسفندماه انجام نشود قطعا باید اول فروردین ماه اقدامات لازم جهت بررسی پرونده ها انجام شود تا پس از پایان تعطیلات نوروز به بانک ها ارجاع شوند.

آقازاده تصریح کرد: هر ایرادی که در روند بررسی پرونده ها وجود دارد اعلام شود تا کمیته فنی استان در صدد رفع آن وبومی سازی سامانه کارا اقدام کنند و حتی اگر اداراتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری و … با کمبود نیرو در شهرستان ها مواجه هستند برای یک ماه اینده و تعیین تکلیف و بررسی پرونده ها نیروهایی را مامور به حضور در شهرستان ها کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که شهرستانی در بررسی پرونده ها و جذب اعتبارات موفق نباشد، اعتبارات به شهرستان دیگر پرداخت می شود و ادارات و فرماندار باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، افزود: استان مرکزی در اجرای این طرح باید جزو ۵ استان برتر کشور باشد و هیچ نقصی پذیرفتنی نیست .

استاندار مرکزی گفت: بانک ها بعد از تعطیلات موظفند ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز طرح ها را بررسی کنند و از اول تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت تسهیلات انجام شود. باید تا پایان خرداد ماه ۱۰۲ میلیارد تومان ابلاغ شده به استان تماما جذب شود.

سهم استان مرکزی چقدر است؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: سهم تسهیلات بانکی اشتغال فراگیر این استان در سال جاری ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال است.

محمدتقی آبایی هزاوه افزود: تاکنون از سهم ابلاغ شده ۴۳۶ میلیارد ریالی بانک کشاورزی ، ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است‌.

وی بیان کرد: از سهم ابلاغی ۵۸۲ میلیارد ریالی بانک ملی، ۵۸ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد، بانک سپه از ۳۶۴ میلیارد ریال ۱۶۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال معادل ۴۵ درصد و بانک رفاه کارگران از ۲۹۱ میلیارد ریال، ۱۴۵ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بانک ملت از ۳۶۴ میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی اشتغال فراگیر امسال تاکنون ۱۴۶ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد، بانک صادرات از ۲۹۱ میلیارد ریال هیچ تخصیصی نداشته، بانک تجارت از ۳۶۴ میلیارد ریال ۱۸۲ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد و بانک توسعه تعاون از ۲۱۸ میلیارد ریال ۹۸ میلیارد ریال معادل ۴۵ درصد را تخصیص داده است.

آبایی هزاوه بیان کرد: در مجموع از ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغال فراگیر استان مرکزی در سال ۹۶، تاکنون یک هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد توسط بانک های عامل تخصیص یافته است.

وی گفت: سهم ابلاغی استان مرکزی از تسهیلات اشتغالزایی روستایی از محل ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی و بانک ها، یک هزار و ۲۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این راستا عاملیت با سه بانک کشاورزی با ابلاغ ۲۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، بانک توسعه تعاون با ابلاغ ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پست بانک با ۴۲ میلیارد ریال مشخص شده است.

آبایی هزاوه بیان کرد: در خصوص اجرای این طرح، سهمی برای صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته نشده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اکنون یک هزار و ۹۸۵ نفر متقاضی استفاده از برنامه اشتغال فراگیر و روستایی در استان مرکزی هستند‌.

درج دیدگاه