چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

آخرین خبرها از افزایش حداقل دستمزد در سال آینده

شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد در سال آینده آغاز شد . به گزارش تعاون انلاین، در حالی که کارکنان دولت افزایش حقوقی برابر با ۱۰ ردصد در سال اینده را طبق پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه شاهد خواهند بود، خبرهای رسیده از سوی نمایندگان کارگران و کارفرمایان بر این نکته دلالت […]

شمارش معکوس برای تعیین حداقل دستمزد در سال آینده آغاز شد .

به گزارش تعاون انلاین، در حالی که کارکنان دولت افزایش حقوقی برابر با ۱۰ ردصد در سال اینده را طبق پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه شاهد خواهند بود، خبرهای رسیده از سوی نمایندگان کارگران و کارفرمایان بر این نکته دلالت دارد که پیشنهاداتی در خصوص افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی حداقل دستمزد در سال آینده ارائه شده است.

نماینده کارگران در هیات های حل اختلاف گفت: به نظر می رسد روند افزایش دستمزدهای کارگری نظیر سال های گذشته است و پیش بینی می شود حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۷ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد.

«حمید حاج اسماعیلی»در این خصوص گفت: برخی از افزایش دستمزد با نرخ های نامتعارف صحبت می کنند، در حالی که وقتی بازار کار کشور با مشکلات عدیده مواجه است، این موضوع انحرافی است.

این فعال حوزه کار توضیح داد: هم اکنون بنگاههای اقتصادی با چالش های جدی مواجه هستند و مهمترین اقدام برای بازار کار کشور، حمایت از اشتغال موجود در بنگاه ها است.

به اعتقاد وی، شرایط کارگری که با دستمزد اندک کار می کند بهتر از کارگری است که در معرض اخراج قرار دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ظرفیت بنگاه های اقتصادی کاهش یافته است و به همین دلیل مشکلات در این بنگاه ها در حال افزایش است.

نرخ تورم برای دهک کم درآمد جامعه حدود ۲۰ درصد بیش از مقدار آن برای دهک پردرآمد است.

طبق آمار رسمی بیش از سه میلیون نفر در کشور بیکار هستند، اما آمارهای غیر رسمی که برخی مسئولان هم به آن اشاره کرده اند نشان می دهد جمعیت بیکار کشور باید بیش از دو برابر این رقم باشد.

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها بیش از ۴۰ درصد است، در حالی که بسیاری از آنها به دلیل نبود فرصت های شغلی دست از جستجوی کار کشیده اند و متقاضی شغل نیستند و جمعیت غیر فعال تبدیل شده اند.

نماینده کارگران در هیات های حل اختلاف اضافه کرد: در حالی که کسی که در دانشگاه تحصیل کرده بی تردید متقاضی کار است و اگر شرایط بازار کار مناسب شود برای یافتن شغل اقدام می کند.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ معادل ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بود که نسبت به سال پیش از آن ۱۴.۵ درصد افزایش داشت.

درج دیدگاه