جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

عضو هیات رییسه اتاق تعاون خراسان جنوبی در گفت و گو با تعاون آنلاین : افزایش بهره وری تعاونی ها از طریق آموزش های نوین/ رکود ۵۰ درصد تعاونی ها را تعطیل کرد

افزایش بهره وری تعاونی ها از طریق آموزش های نوین/ رکود 50 درصد تعاونی ها را تعطیل کرد
صنایع دستی خراسان جنوبی

عضو هیات رییسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه بهره وری تاثیر زیادی بر روند فعالیت تعاونی ها می گذارد گفت: بهره وری تعاونی ها را می توان از طریق آموزش افزایش داد و کمک های دولتی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود. غلام حسین جهانی در گفت و گو با تعاون آنلاین، […]

عضو هیات رییسه اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه بهره وری تاثیر زیادی بر روند فعالیت تعاونی ها می گذارد گفت: بهره وری تعاونی ها را می توان از طریق آموزش افزایش داد و کمک های دولتی در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

غلام حسین جهانی در گفت و گو با تعاون آنلاین، بزرگترین و اساسی ترین مشکل تعاونی ها را بازار نهایی دانست و افزود: تعاونی برای فروش محصولات خود مشکل زیادی دارند و دولت در این زمینه می تواند نقش اساسی ایفا کند. در دنیای امروز که سرعت فناوری بسیار بالاست تعاونی ها از اطلاعات به روزی برخوردار نیستند و همین موضوع باعث شده تا علاوه بر مشکل فروش نرفتن محصولات با کوچکترین اتفاق اقتصادی تعاونی ها تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ تعاونی ثبت شده در استان خراسان جنوبی داریم تصریح کرد: از تعداد ۱۷۰۰ تعاونی ثبت شده ۵۰ درصد آنها فعال هستند که با در نظر گرفتن سهام عدالت تعداد اعضای آنها به ۵۰۰ هزار نفر می رسد.

افزایش بهره وری تعاونی ها از طریق آموزش های نوین/ رکود 50 درصد تعاونی ها را تعطیل کرد

جهانی با تاکید بر اینکه شبکه بانکی در راستای تولید گام بر نمی دارد گفت: تعاونی ها با مشکل نبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند و شبکه بانکی تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار تولید کننده قرار نمی دهند. اگر دولت مصوبه ای را در نظر بگیرد تا بخش تعاونی بتواند از تسهیلات ارزان قیمت بهره ببرد اقتصاد کشور روند بهبود را طی می کند.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: تعاونی‌ها در خراسان جنوبی در رسته خدماتی، مسکن، کشاورزی، صنایع دستی و فرش، مرزنشین و روستایی فعالیت دارند که عدم نقدینگی برخی از آنها باعث شده تا تعطیل و نیمه تعطیل شوند. به عنوان مثال از تعداد تعاونی های مسکن بسیار کاسته شده است.

وی توان مردم در خراسان جنوبی بسیار ضعیف دانست و افزود:  اگر تسهیلات و منابع مالی ارزان قیمت در مدت کوتاهی در اختیار شرکت های تعاونی قرار بگیرد کارآفرینان زیادی پا به این عرصه می گذارند. از سوی دیگر اگر مشکل بازاریابی توسط دولت آن هم در مدت محدود انجام شود تعاونی های استان با قدررت بیشتری می توانند کار خود را ادامه دهند. در طول سالهای گذشته تعاونی ها همیشه در حاشیه توجه مسئولان قرار داشته اما اگر باور تعاون در بدنه دولت نهادینه شود مشکلاتی مانند اشتغال به راحتی حل خواهد شد.

درج دیدگاه