شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

اتفاق مهم در بازار کار/ طرح پرداخت یارانه دستمزد آغاز شد

تولید اقتصاد اشتغال تعاون صیانت

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در ایلام به عنوان یکی از پنج استان پایلوت با تامین اعتبار بصورت رسمی از اول مرداد ماه جاری آغاز شده است. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در ایلام به عنوان یکی از پنج استان پایلوت با تامین اعتبار بصورت رسمی از اول مرداد ماه جاری آغاز شده است.

خبر خوش مدیرکل تعاون ایلام برای متقاضیان کار

به گزارش تعاون آنلاین ، احمد خان ‌محمدیان اظهارکرد: دستورالعمل ابلاغی یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که اخیرا با ساز و کار راحت ابلاغ و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شدهو وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می شود.

خان محمدیان هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی یادآور شد: طی ۲ سال اخیر با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و به دنبال آن افزایش هزینه های تولید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صدد تزریق بسته های حمایتی برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی برای کاهش هزینه ها برآمد.

خان محمدیان اضافه کرد: عدم حمایت کارفرمایان در این شرایط سبب تعدیل نیرو و بیکار شدن افراد می شود بنابراین در مرحله اول وزارت تعاون سعی در حفظ نیروهای موجود را دارد در غیر این صورت چنانچه کارفرمایان قصد جذب نیروی جدید داشته باشند مشمول حمایت وزارت قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است بنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق ها قرار می گیرند و براساس قانون ۳۰ درصد از هزینه کارفرمایان توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

به گفته خان محمدیان کارفرمایانی که قصد جذب نیروی جدید دارند می توانند با مراجعه به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام و شهرستان ها با ارائه مدارک پس از بررسی در کمترین زمان نیروی جدید زیر ۳۵ سال و دیپلم به بالای شغل اولی جذب کنند و به دلیل جذب این نیرو بمدت یک سال تحت پوشش ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: اخیرا نیز یک بند از این دستور العمل اصلاح شده و استان های پایلوت می توانند برای واحدهای مشکل دار با تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا ۳۰ درصد از ظرفیت اجرای این طرح برای تثبیت اشتغال موجود واحد های خود بهره برداری و مشمول یارانه دستمزد شوند.

درج دیدگاه