شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

بانوان آذربایجانی؛ پیشرو در ایجاد مشاغل خانگی

مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار اردبیل

متوسط وام پرداختی مشاغل خانگی در استان آذربایجان غربی ۸۴ میلیون و ۱۸۱ هزار ریال برای هر طرح مصوب است که نیاز به سرمایه‌گذاری کم را برای راه‌اندازی این نوع مشاغل نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشاغل خانگی بیشتر با هدف توسعه تولیدات خانگی با هزینه کم و اغلب با مدیریت بانوان طرح‌ریزی شده است، گفت: ۷۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی در استان را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش تعاون آنلاین، رضا نقی‌زاده افزود: خیاطی‌، قالی‌بافی، خدمات تایپ، رودوزی‌های سنتی، پرورش قارچ، معرق‌کاری چرم، دوخت لباس و گلیم‌بافی از جمله مهمترین و بیشترین موارد مورد تقاضا برای مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی چقدر عضو تعاونی دارد؟

وی اضافه کرد: اهمیت مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی خانواده‌ها و کشور بسیار بالا بوده و با توجه به بازگشت سریع سرمایه در این نوع مشاغل به ویژه در صنایع دستی، قالی‌بافی، خیاطی و دام‌پروری، تقاضای مربوط به این بخش در استان بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: مشاغل خانگی راهکاری مناسب و میانبر برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده‌هاست و قابلیت انجام این کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص تسهیلات مناسب برای این طرح‌ها در استان، زمینه توسعه اشتغال این بخش به‌ویژه در بخش بانوان فراهم شود.

 

درج دیدگاه