پنج شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳

برنامه‌ریزی معاونت تعاون برای کمک تعاونیها به زلزله زدگان/قول مساعدت برای معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های آسیب‌دیده

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سازمان تامین اجتماعی برای معافیت بیمه ای کارگاه های آسیب دیده در مناطق زلزله زده مساعدت خواهد کرد . یعقوب رستمی مال خلیفه،مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین به بازدید مهندسی کلانتری،معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مناطق […]

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سازمان تامین اجتماعی برای معافیت بیمه ای کارگاه های آسیب دیده در مناطق زلزله زده مساعدت خواهد کرد .

یعقوب رستمی مال خلیفه،مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین به بازدید مهندسی کلانتری،معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با حضور نمایندگان و مدیران این وزارتخانه، استانداری، ارتش و ادارات دخیل برگزار شد تصمیمات مناسبی برای نظم دهی به کمک رسانی و ایجاد شرایط بهتر در این حوزه اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه در این زلزله حدود ۱۲۰۰ روستا و شش شهر آسیب دیدند، گفت: در شهرها خرابی های چندانی در ساختمان ها اتفاق نیفتاده برخی ساختمان ها غیر قابل سکونت نیست اما پس لرزه های متعدد سبب شده است افراد از حضور در خانه ها بترسند.

وی با بیان اینکه تا دیشب بیش از ۱۹۰ پس لرزه در مناطق زلزله زده رخ داده است، افزود: در شرایط کنونی نظم در کمک رسانی از مهمترین نیازهای مناطق زلزله زده است چرا که همین بی نظمی ها سبب شده برخی از مناطق مردم سامان دهی نشده باشند.

رستمی مال خلیفه اضافه کرد: چادرهای زیادی از سوی هلال احمر برای مناطق زلزله زده ارسال شده اما برخی از مردم هنوز چادر نداشتند و این نشان می داد برخی کمک های بیشتری دریافت کرده اند و برخی کمتر از این رو برقراری انضباط در این مناطق می تواند مشکلات مذکور را برطرف نماید .

او در پاسخ به این سئوال که ماجرای انتشار فیلم هایی که نشان می داد کمک ها در ورودی شهرها از سوی برخی ضبط می شود، چیست؟ گفت: برخی از روستاهای زلزله زده می آمدند و کمک ها را می گرفتند اما از امروز انشاالله شاهد نظم بیشتر در کمک رسانی ها و حل مشکلات اولیه در این مناطق خواهیم بود.

ماموستا

او گفت: نشستی با ماموستا ملا باقر امام جمعه پاوه برای بررسی وضعیت تعاونی ها بعد از زلزله و نحوه همکاری با مردم آسیب دیده برگزار شد.

رستمی مال خلیفه افزود: در جلساتی که به اتفاق آقای مهندس کلانتری، آقای تقی زاده ، معاون امور مجلس وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دیگر افراد مسئول در استانداری برگزار شد، برنامه هایی مناسب برای شیوه کمک رسانی از سوی مجلس و ادارات دخیل، تدارک دیده شد .

او نیاز اصلی زلزله زدگان را چادر، پتو، آب و مواد غذایی اعلام کرد و گفت: نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این بازدیدها حضور داشتند و گزارشی را برای ارائه به مجلس تدوین کردند .

کلانتری- زلزله

او به قول نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مقرر شده است مساعدت لازم برای معافیت بیمه ای کارگراه هایی که دچار آسیب شده اند، به عمل بیاید .

او ادامه داد: هماهنگی هایی با تعاونی ها و اتحادیه هایی که قصد کمک دارند، با مهندس کلانتری حاصل شد و مقرر است تمامی کمک ها از طریق اداره کل تعاون استان ارائه شود .

او با تاکید بر اینکه تعاونی مصرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز کمکی ۱۰ تنی شامل پتو و غذا و کنسرو به مناطق زلزله زده ارسال کرد، ادامه داد: بسیاری از تعاونی ها از سراسر کشور متقاضی ارسال کمک هستند و این کمک ها با هماهنگی های لازم به دست زلزله زدگان می رسد.

او با اشاره به مساعدت اتاق تعاون و اداره کل تعاون استان تاکید کرد: اقدامات لازم برای برقراری بیمه بیکاری کارگرانی که آسیب دیده اند نیز صورت گرفته است .

به گفته وی حتی ساختمان اداره کل تعاون شهرستان سر پل ذهاب نیز در جریان زلزله تخریب شده است، در پاسخ به این سئوال که آیا تسهیلاتی برای بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و تعاونی مناطق زلزله زده تخصیص خواهد یافت یا خیر؟ گفت: بانک ها قول مساعدت لازم را داده اند و اخبار تکمیلی از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

درج دیدگاه