شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

برنامه مهم وزارت تعاون برای تشکل‌های تعاونی چیست؟

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد در جلسه با شرکت های تعاونی و اتحادیه ها اقدامات انجام شده برای توسعه تعاونی ها و فرهنگ تعاون را در شهرستان مشهد مطلوب ارزیابی و تعاونی ها را از مهمترین سرمایه های اجتماعی دانست. به گزارش خبرآنلاین،رضوی سروری در این جلسه گفت: با توجه […]

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد در جلسه با شرکت های تعاونی و اتحادیه ها اقدامات انجام شده برای توسعه تعاونی ها و فرهنگ تعاون را در شهرستان مشهد مطلوب ارزیابی و تعاونی ها را از مهمترین سرمایه های اجتماعی دانست.

به گزارش خبرآنلاین،رضوی سروری در این جلسه گفت: با توجه به نقش تعاونی ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال، روند توسعه آنها در مشهد باید با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعاونی ها از مهمترین سرمایه های اجتماعی هستند و باید بکوشیم فرهنگ اصیل و قرآنی تعاون بیش از پیش در کشور احیا شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری جلسات را پیگیری مشکلات تعاونی ها و تعامل سازنده با اتاق تعاون عنوان کرد و با اشاره به اهم برنامه های اشتغال بر اطلاع رسانی به اتحادیه ها و تعاونی ها تاکید کرد.

سروری در ادامه بررسی مسائل و مشکلات پیش روی تعاونی ها و ارائه راهکارهای لازم جهت فعال سازی بخش تعاون شهرستان ، بهره مندی تعاونی ها از ظرفیت طرح کارورزی با ثبت نام در سامانه کارورزی به عنوان پذیرنده کارورز ،اطلاع رسانی کامل در خصوص نحوه بهره مندی تعاونی ها از تسهیلات ابلاغی در حوزه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری و لزوم ثبت نام عاجل تعاونی های متقاضی در سامانه کارا را از اقدامات مهم در حوزه توسعه بخش تعاون شهرستان عنوان کرد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد  افزود: یکی از مهم ترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت و ارزیابی تشکل های تعاونی به منظور حمایت و پشتیبانی و حفظ سلامت و رشد و توسعه پایدار تعاونی ها است.

سروری با اشاره به تغییر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: پیش از این فضای اقتصادی حاکم بر تعاونی ها حمایتی و یارانه ای بود، اما در حال حاضر شرایط عوض شده ، اقتصاد حمایتی به رقابتی تغییر کرده است، طرح هدفمندی یارانه ها اجرا شده، سیاست های مالیاتی تغییر کرده که همه این ها سبب تغییرات بسیاری در مناسبات و شرایط اقتصادی جامعه شده است.

درج دیدگاه