شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

برگزاری وبینار بین المللی ” دستاورد تعاونی ها از منظر توسعه پایدار: مروری به تجربه جهانی”

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تعاون به همت اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی وبینار بین المللی ” دستاورد تعاونی ها از منظر توسعه پایدار: مروری به تجربه جهانی” برگزار شد. در این وبینار به همراه مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، […]

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تعاون به همت اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی وبینار بین المللی ” دستاورد تعاونی ها از منظر توسعه پایدار: مروری به تجربه جهانی” برگزار شد.

در این وبینار به همراه مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و مدیران معاونت، سه نماینده از نهادهای بین المللی تعاون و یک نماینده از بخش تعاون کشور مان حضور داشتند.

در این وبینار، با توجه به شعار روز بین المللی تعاون در سال ۲۰۲۳ که “تعاونی ها برای توسعه پایدار” تعیین شده است، شرکت کنندگان به مهمترین دستاوردهای تعاونی ها در سطح ملی و بین المللی از منظر توسعه پایدار پرداختند. در پایان وبینار، معاون امور تعاون، ضمن تشکر از حضور میهمانان بین المللی و داخلی و برجسته کردن برخی نکات مهم مباحث ارایه شده، به سیاست گذاری دولت ایران در زمینه تعاونی ها از منظر توسعه، با تاکید بر توسعه پایدار پرداختند. ایشان تاکید کردند که در کلانترین تحلیل، توسعه یک دشمن دارد و تعاونی ها هم یک رسالت. آن دشمن، فقر است و آن رسالت که تعاونی ها باید به دنبال آن باشند، مبارزه با فقر. مهدی مسکنی، همچنین در چارچوب سخنان رهبری  مبنی بر ضرورت سهیم شدن کارگران در منافع بنگاه ها، پبرامون برنامه های دولت در خصوص انگیزش اعضای تعاونی های کارگری، و برنامه های زیست محیطی و نقش فعالی که برای تعاونی ها در خصوص آن انتظار میرود توضیحاتی را ارائه دادند.

درج دیدگاه