بیانیه سومین نشست بین المللی تعاونی ها منتشر شد: هم گام با سازمان ملل برای فردایی بهتر

نشست بین امللی تعاونی ها

تعاون آنلاین – سومین نشست بین المللی تعاونی ها با شعار ” تعاونی ها و قدرت عمل ” در کانادا به کار خود پایان داد. در این نشست شرکت کنندگان گرد هم آمدند تا ظرفیتهای عملی تعاونی ها در بخش های اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی را بررسی کنند. با وجود بیش از ۱.۶ میلیون […]

تعاون آنلاین – سومین نشست بین المللی تعاونی ها با شعار ” تعاونی ها و قدرت عمل ” در کانادا به کار خود پایان داد. در این نشست شرکت کنندگان گرد هم آمدند تا ظرفیتهای عملی تعاونی ها در بخش های اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی را بررسی کنند. با وجود بیش از ۱.۶ میلیون بنگاه تعاونی، ۱.۳ میلیارد عضو و در اختیار داشتن ۱۵ درصد از اقتصاد جهان، تعاونی ها اولین گروه اقتصادی در این وسعت هستند که خود را ملزم به اجرای برنامه توسعه پایدار سازمان ملل می کنند.اصول و ارزشهایی که در تعاونی ها رعایت می شود، این گروه اقتصادی را در موقعیتی قرار می دهد که بتوانند اهداف برنامه توسعه پایدار را عملی کنند.

سازمان ملل در قالب برنامه توسعه پایدار از تمام دولتها، بخش های خصوصی و جوامع متمدن درخواست کرده است تا در دستیابی به اهداف توسعه پایدار با این سازمان همکاری موثر داشته باشند. تعاونی ها نیز به عنوان گروه بزرگ اقتصادی و اجتماعی وظیفه خود می داند تا دین خود را به جامعه جهانی ادا کند.

تعاونی ها از نقش جوانان و زنان در دستیابی به این اهداف و همچنین موانع پیش روی این دو گروه از جامعه برای ایفای نقش در جوامع آگاه هستند. به همین جهت در تصمیم گیری ها برای زنان و جوانان اولویت قائل هستند و در تمام برنامه های خود قسمتی جداگانه برای این دو گروه تدارک دیده اند.

به گزارش تعاون آنلاین، در این نشست چشم انداز کلی برای بخش تعاون در نظر گرفته شد. این اهداف کلی که باید تا سال ۲۰۳۰ محقق شوند سه مورد زیر هستند:

  • دستیابی به ۲ میلیارد عضو در تعاونی ها
  • فعالیت ۴ میلیون بنگاه تعاونی در جهان
  • کسب ۲۰ درصد اقتصاد جهان

در سومین روز از نشست بین المللی تعاونی ها، شرکت کنندگان با شرکت در جلسات و میزگردهای طولانی و متعدد پیش نویس تعهد تعاونی ها به برنامه توسعه پایدار سازمان ملل را تهیه کردند. این پیش نویس در هفته های آتی و پس از اعمال نظرات سازنده و ویرایش نهایی توسط مونیک لیرو، رییس اتحادیه بین المللی تعاونی ها به سازمان ملل اهدا می شود.

امنیت غذ%

2 دیدگاه ها

  1. باتوجه به حدود بالغ بربیست سال حضور در تعاونیهای مصرف ،مسکن واعتبار سازمان محل کارم ، بااطمینان تمام میگویم که با وجود ساختار وزارت تعاون قبلی وتعاون رفاه فعلی امکان عملکرد درست از تعاونیها ساخته نیست .درزمانیکه اداره تعاون استان عظیم تهران با اینهمه یال وکوپال نمیتواند بپذیرد که صورتجلسات مجامع عمومی را بصورت تمیز وتایپ شده تحویل بگیرد وحتما باید صورتجلسات بصورت دستی نوشته شود که امکان تغییرات را بتوانند راحتتر کنترل نمایند انتظار همگام شدن با تحولات بین المللی ممکن نمیباشد وهمه اش حرف است که نشان داده شود بعله ماهم درحال کارکردن هستیم

  2. باتوجه به حدود بالغ بربیست سال حضور در تعاونیهای مصرف ،مسکن واعتبار سازمان محل کارم ، بااطمینان تمام میگویم که با وجود ساختار وزارت تعاون قبلی وتعاون رفاه فعلی امکان عملکرد درست از تعاونیها ساخته نیست .درزمانیکه اداره تعاون استان عظیم تهران با اینهمه یال وکوپال نمیتواند بپذیرد که صورتجلسات مجامع عمومی را بصورت تمیز وتایپ شده تحویل بگیرد وحتما باید صورتجلسات بصورت دستی نوشته شود که امکان تغییرات را بتوانند راحتتر کنترل نمایند انتظار همگام شدن با تحولات بین المللی ممکن نمیباشد وهمه اش حرف است که نشان داده شود بعله ماهم درحال کارکردن هستیم

Comments are closed.