دوشنبه, اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

تسهیلات اشتغالزا ۹ هزار نفر را شاغل کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین آمار، یک هزار و ۷۲۵ طرح با پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال زایی بیش از ۹ هزار نفر در این استان تصویب و به بانک های عامل ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین آمار، یک هزار و ۷۲۵ طرح با پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال زایی بیش از ۹ هزار نفر در این استان تصویب و به بانک های عامل ارسال شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک اظهار داشت: برنامه های اشتغال فراگیر کشور پارسال در سه محور ابلاغ شد که یکی از محورهای این برنامه ها در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات فراگیر ، روستایی و عشایری بود.

وی افزود: سهم این استان در تسهیلات روستایی و عشایری سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده و ۳۰ درصد آن به صورت متمرکز در وزارت خانه مربوطه برای طرح های ملی باقی می ماند.

نیک مرام بیان کرد: طرح های ملی طرح هایی هستند که متقاضیان این طرح ها خواهان دریافت تسهیلات بیش از ۶۰ میلیارد ریال بوده و برای دریافت تسهیلات به وزارت خانه ارسال می شوند.  در فاز اول مبلغ سه هزار و ۶۰ میلیارد ریالی، یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این مقدار سهم هر شهرستان در استان مشخص و به فرمانداران ابلاغ شد. از ابتدای کار از بهمن ماه سال ۹۶ شهرستان ها پرونده های ارسالی خود را به کارگروه دبیر خانه اداره کار فرستاده و این پرونده ها پس از بررسی به کارگروه فنی ارسال شد.

نیک مرام افزود: کارگروه فنی متشکل از نمایندگان بانک های کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان دستگاه های اجرایی، نماینده معاونت اقتصادی استانداری و نماینده برنامه ریزی بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک بانک ها با طرح های تصویب شده یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال انعقاد قرار داد کرده اند و از این مقدار ۷۲۰ میلیارد ریال پرداختی داشته اند. با توجه به جلساتی که در زمینه پرداخت این تسهیلات با ریاست استاندار و معاونت اقتصادی برگزار شده ، کهگیلویه و بویراحمد روند رو به رشد و عملکرد مطلوبی داشته است.

نیک مرام بیان کرد: هدف مسئولان در ارائه تسهیلات اشتغال روستایی پول پاشی نبوده و اساس کار فراهم نمودن زمینه اشتغال پایدار برای افراد پای کار بوده است. نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، ۱۷.۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۶، با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید. امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشغال روستایی است.

درج دیدگاه