پنج شنبه, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۴۷ طرح اشتغالزایی به تصویب رسید

از آمار ثبت نامی موجود ، هفت هزار و ۵۸۸ طرح جهت تکمیل در دستگاههای اجرایی جریان دارد که از این تعداد تاکنون ۲هزار و ۳۸۱ طرح با ۸۷۸ میلیارد تومان اعتبار به تصویب کمیته فنی اشتغال استان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از ثبت هشت هزار و ۸۹۹ درخواست این استان در سامانه ثبت نام پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر(کارا) خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین؛ رضا اسماعیلی افزود: از آمار ثبت نامی موجود ، هفت هزار و ۵۸۸ طرح جهت تکمیل در دستگاههای اجرایی جریان دارد که از این تعداد تاکنون ۲هزار و ۳۸۱ طرح با ۸۷۸ میلیارد تومان اعتبار به تصویب کمیته فنی اشتغال استان رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۴۷ طرح اشتغال روستایی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در کمیته فنی اشتغال روستایی و فراگیر ملی استان به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: از مبلغ مذکور ۱۳میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۹۷۰ ریال میلیون ریال سرمایه ثابت و ۲میلیارد و ۸۴۹ هزار و ۱۰۰ ریال میلیون ریال سرمایه در گردش است که پیش بینی می شود اجرای این طرح ها ۲۴۷ فرصت شغلی ایجاد کند.

وی افزود:همچنین در مدت یاد شده ۲ هزار و ۹۰۵ طرح با اعتبارات مربوط به اشتغال روستایی در کمیته فنی اشتغال استان بررسی شده که از این تعداد ۶۳۲ طرح با مبلغ ۱۲۸میلیون تومان در بانک های عامل منعقد و ۶۱۷ طرح با مبلغ ۱۱۲ میلیون تومان پرداخت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ۲۳۹ طرح با اعتبارات مربوط به اشتغال فراگیر در کمیته فنی اشتغال استان بررسی شده که از این تعداد سه طرح با مبلغ ۴۸ میلیون تومان در بانک های عامل منعقد و ۳۵ طرح با مبلغ ۳۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

سامانه کارا براساس مصوبه اواخر خرداد ۱۳۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا و در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و کارآفرینان راه اندازی شده است.

درج دیدگاه