جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

شرط پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

تسهیلات اشتغال روستایی شناسنامه بیمه
تسهیلات اشتغال روستایی شناسنامه بیمه

تسهیلاتی که برای اشتغال روستاها پرداخت می شود باید دارای شناسنامه بیمه ای باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: براساس ابلاغ نامه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها و شهرستان ها، تسهیلاتی که برای اشتغال روستاها پرداخت می شود باید دارای شناسنامه بیمه ای باشد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد ابراهیمی افزود: براساس این تفاهم نامه کارگزاران صندوق در خانه های بهداشت و مرکز بهداشت مستقر می شوند تا جامعه هدف بیمه نشده را شناسایی کرده و زیرپوشش بیمه‌ای قرار دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اصل ۲۹ قانون اساسی دولت را مکلف کرده است تا خدمات بیمه اجتماعی را به همه آحاد جامعه ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این اصل است که سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان بیمه روستائیان و عشایر، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است تا خدماتی را به آحاد جامعه در حوزه رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه اجتماعی یعنی بیمه بازنشستگی، مستمری فوتی، مستمری از کار افتادگی و دفترچه درمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصدی این امر در کشور شده است که سه سازمان بیمه‌گر سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و تامین اجتماعی نیروهای مسلح این خدمات را انجام می‌دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران از امضای تفاهم‌نامه مدیریت صندوق استان با دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: هدف از این تفاهم‌نامه ارتقا کمی و کیفی خدمات‌رسانی به جامعه هدف و ایجاد آرامش و امنیت ‌خاطر برای کشاورزان با پوشش بیمه اجتماعی آن‌ها است.

‏وی با اعلام اینکه دولت از سال ۸۳ بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است، اظهار کرد: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدگان است.

وی درباره کمک مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس ابلاغ نامه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان ها و شهرستان ها، تسهیلاتی که برای اشتغال روستاها پرداخت می شود باید دارای شناسنامه بیمه ای باشد.

 

درج دیدگاه