پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

تعاونی های اردبیل چقدر صادرات دارند؟

صادرات تعاونی های چهارمحال و بختیاری به 19 میلیون دلار رسید.

در یک سال گذشته ۴۰ میلیون دلار کالا از تولیدات تعاونی‌های استان اردبیل به خارج از کشور صادر شده و با تلاش مسوولان استان، ۹۰ تعاونی راکد استان به چرخه اقتصادی و اشتغال استان بازگشته است

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: تشدید نظارت مالی، عمومی و انتخابات شرکت‌های تعاونی‌ها و برخورد با متخلفان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، ناصر نعمتی روز یکشنبه در نشست با تعاونگران استان اردبیل گفت: امسال با افزایش حدود ۲ برابری نظارت و بازرسی، ۸۶۰ مورد نظارت عمومی بر تعاونی‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی استان اردبیل انجام شد.

خبر مهم برای فعالان اقتصادی استان اردبیل

وی بررسی شفافیت مالی شرکت‌های تعاونی را یکی از موارد مهم نظارت بر تعاونی‌ها در استان ذکر کرد و افزود: پارسال ۷۶۲ مورد نظارت مالی بر شرکت‌های تعاونی استان انجام شد.

نعمتی بیانکرد: تعداد ۵۸۲ مورد نظارت بر مجامع عمومی تعاونی‌های تحت پوشش اعم از عادی و فوق العاده در سال جاری انجام شده که از این تعداد ۹۰ مورد مربوط به مجامع عمومی تعاونی‌های توزیعی، ۸۸ مورد مربوط به مجامع عمومی تعاونی‌های تولیدی و ۶۶ مورد مربوط به مجامع عمومی تعاونی‌های خدماتی بوده است.

هزار و ۸۰۶ شرکت تعاونی در استان اردبیل فعال است و ۹۹ هزار نفر از جمعیت استان در این تعاونی‌ها عضو هستند. هم‌اکنون حدود ۱۵ هزار نفر در بخش تعاون استان اردبیل مشغول به کار هستند.

در یک سال گذشته ۴۰ میلیون دلار کالا از تولیدات تعاونی‌های استان اردبیل به خارج از کشور صادر شده و با تلاش مسوولان استان، ۹۰ تعاونی راکد استان به چرخه اقتصادی و اشتغال استان بازگشته است.

درج دیدگاه